-Sax och Jax-

Alla inlägg under maj 2012

Av Sofie - 11 maj 2012 17:27

att allt var klart för flytt för pappa.

Dom ringde och sa att dom hade hittat ett boende åt honom.

Morsan åker och kollar på lägenheten som ligger nere på stan och tackar sen ja.

Idag ringer dom och berättat att dom visat FEL jävla lägenhet och att den som han blivit erbjuden ligger på markplan och det är en öppen avdelning.. Dvs att han kan gå ut när-var-hur han vill.

Det går INTE. Eftersom han är så snurrig så kommer han gå ut själv och virra bort sig totalt. 


Han kan ju inte gå helt och hållet själv ännu, men han går ju med ett gåbord.

Idag hade han försökt rymma från korttidsboendet igen, dom hade hittat honom ute vid staketet när han försökte ta sig över. 

Hade han inte varit så tafflig hade han ju kommit ut direkt för det där staketet är ju ingenting egentligen, inte till en som är närmare 2 meter lång. 


Så nu vete fan vad som händer, vi hade planerat att packa i hans lägenhet nästa vecka men det får vi väl avvakta med så länge. 


Och detta med att få en GodeMan, ska det vara så jävla svårt ?! Suck. 


När vi fick reda på detta om lägenheten så var ju tvungna att få honom att tacka JA också, ja det är lätt att få fram med en människa som glömmer vad man sagt 5 minuter innan.

Han har ju inte närminne alls, det är nog det enda som är jobbigt när man hälsar på, att man får upprepa allting hela tiden. 


Nu har ju jag och Jax varit/är sjuka i en vecka, först blev han ju dålig av vaccinet han fick men efter det blev han sjuk, och sen var det självklart min tur också att bli dålig.


Så trött på sjukdomar, och värre blir det ju när han börjar dagis i Juni. Yay for that. 

Nyser, hostar, snorar, feber och allmänt hängig är jag.. Jax är ockå dålig fortfarande men på bättringsvägen iallafall tror jag. 

Jag är väl sjuk i en månad nu med min jävla otur. Optimisten Sofie, yes! 


Idag har dagen bestått av att dega på soffan och leka med Jax i den graden jag orkat.. 

Så jag har iaf kollat in The Sitter och sen American Pie -Reunion, grymt roliga båda två.

Trodde inte att nya American Pie skulle vara nå kul men det var hysteriskt rolig faktiskt. 


Blö, nu orkar jag inte sitta upp längre, soffhäng blir det. Kanske en film till? Hmm.. Jaaa.. 


Puss Hej!

Av Sofie - 5 maj 2012 08:57

Usch vad jag nyser, varenda morgon har jag extrema nysattacker.. Pollen? Minns att jag nös rätt bra förra året men det borde ju inte vara bara på morgonen tycker jag ju. 


Igår hälsade vi på pappa igen, han var helt borta, gick knappt att prata med honom.

Han bara stirrade ut i intet och hade en så tom blick att det var läskigt att se honom sådär.

Tuppade mer eller mindre av ute på bänken på gården så två sköterskor fick komma och få upp honom, då han var ute och gick med sin gåstol. Var visst punka på rullstolen. 


Sen så fort han kom in mådde han genast bättre, han fick kaffe bulle och banan.

Lagom innan vi gick så sätter han bananen mellan benen och skämtar om det.

Det är min pappa det, humorn är det då inget fel på även fast han är dålig. 

Undrar hur många sköterskor han limmat på eller frågat om dom ska ligga ? Han kan ju kläcka ur sig lite allt möjligt. =P 

Igår skulle han byta avdelning också, där det var lite lugnare och inte massa gamla tanter som virrar omkring in på hans rum hela tiden. 


Idag är det Barnfestival här i Västerås, massa skoj nere på stan.

Får hoppas att vädret håller i sig och det inte börjar regna. 

Enligt SMHI ska vi väl klara oss =) 


Jax är igång rejält här hemma nu, ställer sig upp överallt.. Senaste stället är datorbordet, då han är ute efter min datormus, kan ju vara för att den är rosa med Nalle Puh på? =) 30 kr på Dollarstore, hellre den än en med Hanna Montana eller Harry Potter . Haha. 

Ser ut som ett bombnedslag här hemma, leksaker och grejer tamefan överallt. 

Alltid börjar flyttas högre och högre upp här, börjar sina med plats att ställa sakerna på.. 


Nu för stunden står han och dansar till musiken i Jake och Piraterna. Gullunge. 

Bara drygt en månad kvar tills han börjar på Dagis =) Ska bli kul att se hur det går, men han gillar ju allt folk han träffar så det borde ju inte vara några problem.. 


Nää, göra oss klara, Packa ner lite krubb till Lillen och sen ta oss ner på stan så fort bussarna börjar gå =) 


Puss Hej!

Buzzador

Presentation


Hårdrockande morsa på snart 31 år, ensamstående med sonen Jax, bloggar om lite allt möjligt.
Gjorde en Gastric bypass 12/6 i år. Fräckheter,svordomar och skadad humor kan du säkert få se här ;)
Bloggar dock väldigt sällan nu för tiden, och säger allti

Senaste inläggen

Expose

Splinx

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Gästboken

Fråga mig

9 besvarade frågor

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

*

Creeper

Klick me ;)

;)

Bloggportalen

Tourn


Ovido - Quiz & Flashcards