-Sax och Jax-

Alla inlägg under april 2011

Av Sofie - 29 april 2011 01:00

Den 25:e kl 21.20 föddes lilla Jaxon. 56 lång och vägde 4440. Bloggar om det när vi fått komma hem från sjukan.

Av Sofie - 18 april 2011 12:37

Igår var det rena fika-dagen här. 


Först kom morsan på besök, skulle hjälpa mig med att pumpa däcken på vagnen vilket inte gick så bra.. Punka troligtvis. 


Sen kom Camilla, åkte och handlade en sväng..

Sen kom P-O också på fika.

Så det blev massa snack runt köksbordet om allt och inget med lite kaffe och bullar. 

Riktigt trevligt. 


Camilla fixade däcken på vagnen så dom fick luft i sig så det funkade tack och lov.


Korvstroganoff och Ris blev det till middag till oss 3.. Riktigt gott, jag har haft svårt för den rätten länge men nu funkar det att äta igen.. ^^ 


Blev själv här hemma lagom till BIg Brother började.

Tråkigt och orättvist att Annie åkte, sist in först ut heter det ju.. Madde skulle ha åkt.. 

Hoppas det står mellan Katerina och Madde nästa Söndag för då är nog Madde körd.. Hehe. 

Hon har inget att göra där inne.. Roddan lär ju bli tvångsnominerad som han håller på där inne.. 

Nu har dom börjat veckans uppdrag med att GÅ UPP I VIKT och svulla godis och gud vet allt.. 

Jag blev ju inte alls godissugen nu eller, men sånt ska jag nog inte köpa hem nu när mitt socker ligger högt hela tiden :S 



Tycker att det kan bli torsdag, helst NU.. 


Idag kommer Lea och hennes mor hit och fikar, så vi ska till Erikslund en liten sväng :) Får se hur mina fötter tycker om det, ena foten är ju stor som en fotboll nästan.. 


Sen på torsdag får jag hit min tillfälliga inneboende :)

Ska bli skönt att ha någon här tills det är dags för vad det nu blir. 

Känns tryggare så. 


Puss Hej!

Av Sofie - 16 april 2011 20:10

Är så jävla svårt för mig just nu.

Bara att sätta på sig ett par strumpor krävs ju teknik och planering.. 

_____________

Och idag ställde jag mig och diskade, fick redig kramp i benen och upp i höfterna. 

Så diska är inget jag tänker göra fram tills bebis kikat ut. 


Hoppas nästan på att tappen är oförändrad så jag får mitt snitt.

Annars kommer jag tjata till mig ett nästa vecka.

För ut ska han, helst igår.. 

Vad fan, jag kan knappt gå, är alldeles svullen överallt, foglossningen är ju inte bättre heller, ryggen är tvärpaj, jag kan inte sova, graviditetsdiabetes, ischias.. Ja, you name it, jag har det. 

Så nu jävlar vill jag få ut mitt barn alltså.. 

Även om jag velat gå fullt ut hade jag aldrig klarat det fysiskt.. Det går inte längre det här.. Jag mår inte bra av det, och det gör inte bebis heller. 


Man får ju bedövning och så med snitt..

Men får man något lugnande om man vill/behöver det ?

Att ligga där och HÖRA vad som sker och känna till en viss del att det e något som händer tror inte jag att jag klarar.. Är gärna lite groggy just då.

Har läst massor om allt sånt här men aldrig något om just lugnande eller så.


Idag lyckades jag skada ett finger också.. Skulle ta upp reklamen som kom som "stod" mot dörren, drar med nageln längs dörren där det är lite trasigt och vips får jag in världens träbit in under nageln.. Blödde rätt fint och nu har jag ont även fast det var några timmar sen. 


Somnade nog förut på dagen också, vilket inte är bra för då sover jag säkert ännu sämre inatt.. 

Blir nog en tidigt kväll ikväll, inget Big Brother att titta på, annars får det bli någon film.. Har ju några osedda på datorn.. 


Puss Hej!




Av Sofie - 15 april 2011 21:08

Vet knappt vart jag ska börja men NU får det FAN vara NOG på allt skit !


Igår, dags för sista Klara samtalet.. 

Kommer dit, får göra tillväxtultraljudet först, men när hon börjar mäta bebis så gör hon om det flera flera gånger.. Och säger att ja han är ju lite för stor. 

Får torka av magen, sätta mig.. Hon kallar in en till barnmorska..

Lägga sig på britsen igen för ultraljud.. Hon räknar också flera gånger och dom kommer fram till exakt samma svar. Bebis är STOR. 

Väger redan 4.2 Kg !

Skulle jag gå fullt ut, vilket inte är att rekomendera så skulle bebis hinna komma upp i 6 kg om han fortsätter växa i denna takten. 


Efter det blir jag inskickad till en överläkare. Då var det dags att droppa brallorna och sära lite.. Första gången jag faktiskt gör det för en karl(i såna här syften iaf). 

Min livmodertapp är omogen, och inte redo alls.

Var något med 4 cm, säger inte mig så mkt faktiskt. 

Var ju inte direkt beredd på allt detta, och just på mitt sista "terapi"snack hos Klara också.. 

Troligtvis kommer inte en igångsättning att funka, utan det måste bli snitt.. Vilket jag inte alls ville från början.. Pga riskerna med det.. 


Efter allt detta blev det besök på förlossningen, var kul att se hur det ser ut där innan man faktiskt ska dit.. 

Står i korridoren och det kommer en tjej med en bricka:

- Här kommer jag med dagens lunch och världens smajl.

Hon hade då en bricka med en moderkaka på.

Höll nästan på att kräkas kan jag lova.. Uuuuh. 


Efter jag smält detta så insåg jag nog att snitt får fan funka.. Jag vill inte föda vaginalt nu när jag vet hur stor han är.. 


Idag var det besök hos barnmorskan, gjorde misstaget att VÄGA MIG.. Det skulle jag fan inte gjort.. :S Dra mig baklänges.. 

Sammanlagt har jag lagt på mig 24 jävla kg ! WTF!?

För dom kilona behövde ju JAG ? Nej !

Mkt kan jag nog skylla på vatten faktiskt då jag är så svullen att det känns som om jag ska spricka om kvällarna främst. 


Efter detta blev det lyssna på hjärtat, Sf-mått och blodprover efteråt.

Hinner bara kliva på bussen så ringer BM, mitt sockervärde var alldeles för högt.. Låg på 11.7 och jag fick invänta samtal från spec mödravården.

Yay, jag har graviditetsdiabetes. 

Allt jävla skit ska ju jag åka på.. Jag fattar inte. 


Kan ju inte ha mera otur.

Eller jo, det kan jag nog säkert.. 


Imorgon ska jag försöka orka städa lite här hemma.

På Söndag får jag lite trevligt besök :) 


Packat upp en säck med kläder här nyss, inga plagg kan jag ha.. Kändes ju, ehm.. Bra? Hoppas jag kan ha dom snart iaf.. :P 


Måste fylla på min jävla mobil också, lite drygt att inte kunna svara på sms nu.. 


Fast ju DU skulle inte få något jävla svar kan jag säga.

Du har inte ens rätten att fråga hur jag mår längre, det skeppet har seglat. 

Du måste fan lida av något redigt.

Sök hjälp för fan. 


____________________________


Har roat mig med att glo på film idag också, Little Fockers (Värdelös, kanske skrattade två gånger) och Just go with it(Ingen höjdarfilm det heller).. 


Puss Hej!

Av Sofie - 13 april 2011 09:07

Kan ju vara för balkan är öppen ^^

Men det är så skönt att det är lite kallt, så jag slipper sitta här som en jävla klimakteriekossa..

Sov på soffan inatt med, som igår.. Med balkongen öppen.. 

Sover mkt bättre på soffan, den är skönare än sängen just nu. 

Men att försöka vända på sig, det är fan så soffan skrattar åt en. 

Det går bara inte, det tar ju fan 10 min att komma runt, samma om jag ska kliva upp.. Vilket jag gör ofta om nätterna.. 

Känner mig halvdöd som vanligt. 

Fötterna och händerna är som fotbollar nästan.

Kan inte knyta nävarna alls.

Samlar nog på mig massor med vatten, fast hellre det för det försvinner iaf sen.. 

Måste komma ihåg att väga mig hos BM på fredag, för att se hur mkt jag gått upp, sist var det 7 kg så.. Några till kan jag gå med på, men thats it. :P 


På torsdag ska jag också till mitt sista Klara-samtal, får också göra ett ultraljud för att kolla tillväxten på bebis igen.. Får också en rundtur på förlossningen så det ska bli kul att få se stället där man ska ligga och kalva inom några veckor. 

Är glad att jag kommer att ha sällskap med mig inne på förlossningen, annars hade jag aldrig klarat av det.. Blev rekomenderad att INTE vara själv och ha någon med mig som redan fött barn.

Så det känns tryggt iaf. 

Sen hur det blir där inne vet jag ju inte, men det märks ju den dagen.

Och den dagen får gärna komma snart. 


Mormor är övertygad om att han kommer komma tidigare än beräknat. 

Enligt mina beräkningar är jag ju beräknad 5:e Maj och inte 11:e Maj.

Jag tror mer på 5:e Maj ;) Eller hoppas iallafall. 


Mellannamn har jag bestämt, Mikael.

Enda namnet i familjen som jag kunde tänka mig och också för att "Hedra" min morbror som blev mördad för många år sedan. 

Förnamnet är också bestämt, men det hålls hemligt tills förlossningen är över.

Ett namn jag tänkt på sen 6 månader tillbaka och det är det enda som fastnat i skallen av alla namn jag kollat ut.. 

Men sen vet man ju inte, han kanske inte alls ser ut som en ----- utan ett helt annat namn så det märks ju då isåfall.


Inatt ville jag inte riktigt lägga mig.

Låg och kollade på Big Brother 24/7.. 

Mkt "kul" diskussioner mellan Sara och Martin, sopm dock upprepades i säkert 2 timmar. 

Har nästan redan tröttnat på låten dom gjort, för den kan jag ju utantill redan.. Så det ska bli kul att höra den sen när den är mixad och klar.

Får stå ut med att det är Basshunter som gör den dock.


Nej nu ska jag plocka ihop tvätten och så.


Puss Hej!

Av Sofie - 12 april 2011 15:13

Vad fan.

Var ett jävla ståhej om att Sara och Basshunter har hånglat loss lite. 

Varför ska hon få så extremt mkt skit för det pga Martin?

Katerina ska inte ens yttra sig. 


Martin och Sara är inte ihop, punkt slut. 

Martin har inte varit bättre han heller med Minela i Oasen.

Sara hånglade bara lite, vad gjorde inte Martin? 


Konstigt att tjejer alltid får stämpeln HORA så fort det är något, hade det varit en kvinnlig artist där inne istället för Basshunter och Martin då varit igång och hånglat med henne så hade han fått statuspoäng för det är häftigt. 


Detta stör mig något extremt. Herregud. 


http://www.bigbrother.se/1.2094358/2011/04/12/kor_med_falsk_marknadsforing

Av Sofie - 11 april 2011 09:02

Kan dom bli mer söta ihop? 

Jönstoft. :)


Tycker ju att Sara ska skita i den killen på utsidan hon dejtat lite smått för hon och Martin, det kan ju inte bli bättre :) 

Iof, kan ju vara annat när dom kommer ut från huset, men dom är bra gulliga.


Folk som gnäller på att Sara är så tråkig.

Sen jag började kolla på 24/7 så har jag inte alls den uppfattningen längre.

Hon är ju störtskön och rolig som fan. 

Inte det minsta tråkig.. 

Nu börjar dom ju komma igång ordentligt utan att gömma sig. 

http://www.bigbrother.se/1.2091398/2011/04/10/hangel_med_martin_och_sara

Tummen upp för det! 

Av Sofie - 10 april 2011 22:32

Fy vad underbart.

Patrik fick lämna BB-huset ! Sweet ! :) 


Fan så härligt.

Det är nog första gången jag faktiskt blir så glad över att någon lämnat huset. 

Men han tillförde inget i huset förutom gnäll hit och dit. 


Och hur folk ens kan ta Roddan på allvar med allt han sysslat med, herregud jag har polare som är grymt mkt värre. Eller fan, ni har inte sett mig supa inte :P 

Må vara gravid nu, men förr.. Herregud. 

Halva svenska folket har redan sett mig dyngrak på tv, sagt dumma saker och betett mig som en jag-vet-inte-vad.. Haha Roddan är INGENTING! 


Visst hans Heilande kanske inte var det smartaste, men samtidigt fick han vara kvar.

Alltså vill svenska folket att han ska vara kvar. 


Nu ska jag ge upp för att blogga för idag. NU har det ju blivit 3 inlägg om bara Big Brother. Men det är kul att så många läst min blogg idag.

Slagit rekord BIG TIME på läsare.. I snitt har jag kanske 60 läsare om dagen.. 

Nu har jag haft 301 idag, hittils. 

Skitskojj att så många läser.. :) 


Nej, nu ska jag kolla lite BB-Live.. Sen ger jag mig för ikväll.


Natti Natti. 


'http://www.bigbrother.se/1.2081339/2011/04/10/patrik_lamnar_big_brother_huset

Buzzador

Presentation


Hårdrockande morsa på snart 31 år, ensamstående med sonen Jax, bloggar om lite allt möjligt.
Gjorde en Gastric bypass 12/6 i år. Fräckheter,svordomar och skadad humor kan du säkert få se här ;)
Bloggar dock väldigt sällan nu för tiden, och säger allti

Senaste inläggen

Expose

Splinx

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Gästboken

Fråga mig

9 besvarade frågor

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

*

Creeper

Klick me ;)

;)

Bloggportalen

Tourn


Ovido - Quiz & Flashcards