-Sax och Jax-

Alla inlägg under december 2012

Av Sofie - 31 december 2012 23:45

Vill få detta året överstökat nu.
Ingen större idé att lägga sig heller för antagligen vaknar ju Jax av alla fyrverkerier vid tolvslaget.
Än så länge sover han tack och lov, även fast det låtit som ett världskrig utanför sen typ kl 13 idag.

Blä för nyår. Vad är det att fira egentligen?
Betyder ju bara att man blir ett jäkla år äldre
Knappast något att fira.

Förr när man festade så fort man hann var det ju lite annorlunda, men det livet ligger bakom mig som tur är.
Överlevt med att festa 2 gånger i år.
Festade mer per vecka innan, en skvätt skillnad.

Tack och lov att jag inte ligger bakis imorgon när alla andra gnäller om att dom aldrig mer ska dricka, någon sitter i fyllecell, någon vaknar med blått öga och någon fick åka ambulans. Dessa ämnen lär finnas att läsa om imorgon på Facebook.
Bara vet vet ;) Jag känner er nog allt! ;)

Godnatt och gott nytt jäkla år.

Av Sofie - 30 december 2012 22:11

Jävla påhtt med smällare/fyrverkerier. 

Förstår inte att skiten får finnas, visst, det e jättefint att titta på.

Men det skadar ju både djur, natur och oss människor nå bedrövligt. 

 

Dumkn*llade föräldrar som ger sina barn smällare som sen kanske smäller av en kroppsdel och sen klagas det på tillverkaren och bla bla bla.. Skyll Er själva för i helvete. Det är Ni som föräldrar som bär ansvaret OM oyckan är framme. På tisdag kommer det säkert stå om någon "stackare" som skadat sig.

Jag hoppas nästan det, för annars lär ni väl er inte heller. 

Det måste hända en olycka innan Ni tycker att det är farliga saker. 

 

Tänk på alla stackars djur, inte bara våre husdjur, utan alla djuren i naturen som blir livrädda varje år för att människor vill ha något vackert att titta på i några sketna minuter.

Tänk på en äldre dement människa som varken vet ut eller in om det är krig eller inte.


 

Dom som älskar fyrverkerier är såna som inte har känsla för varken djur eller natur. 

 

Jag blir så förbannad att jag fan inte vet vart jag ska ta vägen. 


Och naturen, någon som tänker på den? Troligtvis inte. Inte konstigt att planeten är på väg att gå under så mkt skit som kommer ut i naturen som inte ska vara där. 

Ha skiten isåfall på bestämda platser, sälj inte skiten förrän några timmar innan man får smälla av , och låt inte en enda unge vara i närheten. 
Aldrig att min son ska få hålla på med sånt skit, det ska han få lära sig i god tid också. 

 

IDIOTER!

 

Lider med alla rädda djur både inne och ute i naturen som blir påtvingade denna rädslan varje år. 

 

 Det som gör mig extra förbannad är ju att smällandet börjar en månad innan nyår och sen fortsätter veckor efter nyår.. 


Ja nu ska bitterf*ttan publicera detta .. 






http://www.aftonbladet.se/debatt/article15962737.ab

Av Sofie - 30 december 2012 17:55

Länge har jag haft problem med min händer, har ingen styrka i dom.

Skulle aldrig klara att jobba som servitris eller så, skulle tappa saker o ting.. 

Men nu har jag lagt märke till en sak nu när jag vaknar på morgonen, att jag har hårt knytna nävar.

Tar fan ett bra tag innan jag kan "veckla" ut handen och är öm som fan.

Måste ha sovit så i många många år utan att veta om det, men nu två dagar i rad har jag märkt det när jag vaknat.

Lägg till bortdomnad också, obehaglig känsla faktiskt. 

Kanske ska googla på det? Google is my friend ^^ Vad fan gjorde man innan google? 

Jo då satt man på altavista.com istället och sökte på skitgrejer :P 

 

Glömde bort att fortsätta skriva så jag hann ju googla och för en gångs skull kom fan nada resultat, Crap. 

 

Får väl fortsätta klämma nävarna om nätterna, för et verkar jag ju ha gjort en längre tid ..

Av Sofie - 30 december 2012 14:55

Vanligaste platsen för brand är ett vanligt bostadshus, visste ni det? 
 
Man glömmer en kastrull på spisen, man glömmer ljus. 
Den som lämnar rummet sist, släcker ljusen
Tänk på att sota din öppna spis, annars är det lätt att olyckan är framme. 
 
Rök inte inne, vanligaste orsaken till dödsbrand är att någon somnar med en ciggarett i handen, livsfarligt.  Vet många som somnat på det sättet men som har haft tur, alla har inte den turen,
 
Ha en fungerande brandvarnare, bästa livförsäkringen och för att man ska kunna sova tryggt och vakn fort om olyckan är framme. 
Något jag själv borde tänka på som faktiskt har brandvarnaren ligger på hatthyllan utan batteri i. 
Ska sätta i batteriet på plats direkt, en olycka kan ske så lätt.
Titta på klippet så kanske Du också lär dig något nytt ;) 
 
 
 



Läs mer om brandvarnare

Av Sofie - 29 december 2012 20:13

-
-
-
-
-
-
-
 
 
Sluta snusa är något jag skulle behöva göra, dom få ciggen jag röker då och då räknas inte ;) 
Så jag ska nog ge mig på dessa faktiskt, när dom ändå finns i lakrits som jag ändå snusar nu. 
Att slippa beroendet av nikotin skulle vara något, har försökt så många gånger. 
Lyckades ju sluta röka, men gick över på snus istället, dumt, jag vet men det var iaf ett bättre alternativ.
Men egentligen måste jag ju också sluta snusa för att få göra min operation. 
Någon jag känner som testat dessa och som det funkat för? 
 
Hur säger du, Laktrits eller lakrits? ;) Säger nog på båda sätten tror jag nog allt :D 
 



Läs mer på Onico.nu

Av Sofie - 29 december 2012 14:15


Gör skillnad du också!



Gör som jag, bli medlem genom att Sms:a medlem till 72900, det kostar bara 24 kr i månaden, något som dom flesta faktiskt har råd med. 
Naturen förstörs mer och mer, snart kanske det inte är möjligt att plocka bär/svamp i våra skogar längre för att allt blir skadat av diverse bekämpningsmedel och fan vet allt som florerar i luften nu för tiden. 
Fiskar dör i våra vatten, så ska det väl inte vara? Vi måste göra en förändring, även om det är en liten grej man förändrar så kan det ändå bli stort beroende på hur många so faktiskt tar sig tid att bry sig om naturen. 
Jag vet iallafall att jag vill ju kunna gå ute i naturen utan att oroa mig för att bli förgiftad när jag plockar blåbär en fin dag.. Någon måtta får det bara! 
Tillsammans kan vi göra skillnad :D

Av Sofie - 29 december 2012 13:23

Det har nog alltid stört andra att jag är tjock än vad det faktiskt stört mig. 

Har aldrig mått dåligt över miin vikt, aldrig haft hälsoproblem innan heller . 


Men sen jag började min utredning så har ett knä tackat för sig, plus min rygg. Yay. 

Tur att jag beslutade mig för detta i rätt skede, även om jag tänkt tanken i många år så har jag ju aldrig kommit till skott riktigt. Tanken fanns men orkade inte göra något åt det. 
Nu är det mest för Jax skull, han blir allt snabbare och det är ju inte en chans att jag kommer ikapp honom om han skulle känna för att springa iväg. 

Gbp är nog inget alternativ dock, lutar åt Dudenal Switch isåfall. 

Många saker skrämmer mig rejält med denna operationen, just efteråt. 

Tänk om jag ändras som människa? 
Tänk om jag får massa hud som hänger löst(troligtvis med DS)? 

Tänk om jag dumpar på vad som helst? :S 


And so on, listan skulle kunna bli jävligt lång. 
Värsta med det hela är väl att det inte finns något stop på viktnedgången, jag vill ju heller inte bli dundersmal, vill gärna ha lite kvar iaf.. Samtidigt som jag skulle vilja ligga på normalt bmi om jag får massa lös hud som måste opereras bort. 
Och mitt jävla bråck, ju mindre jag blir ju mer kommer det synas ,sågr jag ner massor,så kommer jag till slut ha en stor knöl på magen som sticker ut, för den vill inte läkaren göra något åt förrän eventuell bukplastik. 


Och mina tuttar.. Dom får gärna finnas kvar, tyvärr åker väl dom flesta på att få tomma "påsar" hängandes.. Yay.. Det ser jag ju fram emot, eller? 


Jag har ju alltid varit den som sagt att jag aldrig skulle göra en sån här operation, men jag måste fan, inte bara för vikten utan för att få bort det där jävla ärrbråcket i magen som sitter ivägen. 

17 Januari är det dags för läkarbesök i Uppsala igen, då jag får veta hur det blir. 
Har ju också fått nys om att det inte alls e lång väntan till kirurgen efter det heller så jag hoppas på att fått allt deta överstökat till innan sommaren iallafall, enklast att gå ner i vikt också när det e varmt ute och man rör på sig mera. 

Också en sak jag tänkt på, eller funderar över.
Om jag börjar se resultat på vågen, så kommer jag säkert bli besatt av att träna, lätt att fastna i saker och ting och detta kan jag se framför mig faktiskt. 


Har väl inte heller outat mig helt och hållet om denna utredningen, så en del av er kanske får en chock. Men men. 

Nu är jag sådär sjukt dålig på att blogga igen.. Haha. Måste fan skärpa mig. -slaps herself- 



Buzzador

Presentation


Hårdrockande morsa på snart 31 år, ensamstående med sonen Jax, bloggar om lite allt möjligt.
Gjorde en Gastric bypass 12/6 i år. Fräckheter,svordomar och skadad humor kan du säkert få se här ;)
Bloggar dock väldigt sällan nu för tiden, och säger allti

Senaste inläggen

Expose

Splinx

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

Gästboken

Fråga mig

9 besvarade frågor

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

*

Creeper

Klick me ;)

;)

Bloggportalen

Tourn


Ovido - Quiz & Flashcards