-Sax och Jax-

Alla inlägg under april 2012

Av Sofie - 26 april 2012 12:05

Jax fyllde 1 år igår. 

Jag har sagt det många gånger, men fan så tiden gått fort. 

Det här året har bara flygit förbi liksom. 


Igår var det kalas nummer 1, som var för familjen.. + Lea men hon tillhär familjen mer eller mindre så hon fick komma ändå, och hon kom dessutom i Tisdags redan =) 


Massa presenter fick han, dock var det nog papperskartongerna till leksakerna som var mest intressant. 

Enda som fattas som tillbehör till alla hans saker är någon slags förvaring, för det är grejer överallt i denna lägenheten för stunden, sen att han har kanske 4-400 gosedjur inne på sitt rum också det hör ju inte hit ;) 


Gjorde en blå tårta, med banan och chokladpudding i.. Nom Nom. 

Enda gången jag äter tårta är nog när jag själv gjort det, annars är det inget jag gillar direkt. 


Vi hade konstiga diskussioner här, vi i våran familj är nog inte som alla andra, mormor började prata om att hon knappt hade nåt hår kvar på kuttan.. Haha. Men att det håret som fanns gick då fan att fläta.

Mormor hon kan hon när hon sätter igång, galeeeeen ;) 


Just nu sitter Jax på golvet i hallen och "leker" med Trisse, dvs sitter och klappar på katten med en köksslev =P Haha. Han får nästan göra vad han vill med Trisse, däremot att bli biten i svansen var nog inte så poppis, men då fick han tillbaka också och sen dess har han inte gjort nåt sånt =P


Nu ska jag fortsätta städa här hemma, detta är nog by far den tråkigaste dagen jag varit med om.

Vi har sovit bort halva dagen, jag har haft tandvärk(Nej jag tänker inte boka tandläkartid) och bara allmänt tråkig dag. 

Hoppas på lite fikabesök senare, har ju lockat med tårta ;) OM det nu finns tårta kvar då.. Host.. =P 


På Lördag blir det kalas nr 2.. Då är nästan vem som helst bjuden =P


Min plutt är 1 år   


Puss hej!

Av Sofie - 24 april 2012 09:46

Men det borde ta stop någonstans på vägen tycker jag. 


När man vet med sig att man inte blir behandlad på rätt sätt av sin pojkvän, varför stannar man? 

När man blir beskylld för att ANDRA är intresserade, att det är en eget fel att någon är tänd på en? 

När man inte kan åka till vänner utan att det blir ett jävla hallå.

När man inte FÅR söka jobb i annan stad för då tycker inte karln att man kan vara ihop?! Kan man inte ses varje dag så borde man inte vara ihop i han ögon. WTF ?!

Det här med ensamtid verkar inte finnas i hans skalle. 

När dessutom vänner och ens familj inte gillar personen i fråga. 

Nej då var det hennes fel att dom fick fel uppfattning. 

Som sagt, jag har inte träffat han, vill inte och kommer inte att göra det. 

När tamefan allt man gör blir fel i han ögon. 


När det gäller denna männikan, så har jag inte träffat honom

Han ger mig kalla kårar och gav mig dåliga vibbar från början. 


Finns inget värre än kontrollerande människor, speciellt inte när det är psykisk misshandel människan kör med, 

Jag vet att det är svårt att slita sig loss från en sån person.


Bara önskar att du,älskade vän kunde lyssna på oss andra när vi säger att det inte är en bra kille du träffat.. 


Skulle jag träffa på denna karln, då skulle jag yttra mig nå jävligt och det skulle ju resultera i att det är HENNES fel också så det är lika bra att hoppa över den punkten för annars blir jag garanterat anmäld.


Man behandlar inte någon man säger sig älska, hur fan som helst. 

Man ska väl ta till vara på varandra.


Alla är väl inte födda med rätt grejer i skallen. Något är ju uppenbarligen jävligt fel där. 


Komiska är att dom just pratade om detta på The Voice idag på tv, allt stämde in där och dom sa att det var bara att dra för det blir inte bättre.

Man kan aldrig ändra på en karl som är på det där viset, försöker man resulterar det i att det blir värre och kanske går från psykisk till fysisk misshandel istället. 



Åh jag blir så förbannad att jag skulle kunna åka och dräpa fanskapet !

Av Sofie - 17 april 2012 18:05

Dagen började ju bra, morsan kom över på fika en sväng och då får jag sms från tjejen jag skulle köpa gåvagnen av.. Att hon väljer att sälja den till en annan som ger mer för den. 


Hon satte ut den för 150 kr ELLER högstbjudande.. Flera dagar gick och INGEN budare över mitt bud på 150 kr. 


I fredags skulle jag ha hämtat den men då var dom på sjukhuset med ett barn så vi skulle ta det en annan dag. Visst, fine. 


Så i måndags bestämde vi att jag skulle komma på fredag, inga problem sa hon. 


Tills jag idag fick sms:et att hon säljer den till en annan för 250 kr istället. 


Jävla idiot, man bestämmer inte dag/tid och sen säljer den till någon annan.

Otroligt jävla irriterande beteende. Pga henne förstördes allt, då Jax skulle få den när han fyller på Onsdag nästa vecka. Vet att han skulle avguda den där då den spelar musik och pratar och det är massa knappar att pilla på. 

Finns ju att köpa nya, billigast är Toyrs''r' us men 479 är mkt pengar för mig att kunna lägga ut på en pryl, han får ju massa annat också men just denna ville jag verkligen ha till honom. 

Så jävla sur och bitter just nu. Usch! 


Så nu försöker jag ragga en sån här igen..

   

Så vet du någon som har en sån här Play2Learn talande gåvagn, HOJTA! 


Haft huvudvärk hela dagen dessutom, kom på varför senare.. Håret satt för hårt åt i tofs.. Haha. 

Detta har nog också by far varit den mest segaste dagen på länge.. Har bara velat att dan ska ta slut någon gång.. 

Imorrn kommer jag vara hos morsan större delen av dagen, sen blir det bytesaffärer i hennes område så jag får hem massa Nalle Puh saker . Yay. 


Hej!

Av Sofie - 15 april 2012 21:54

Ja fy vilket krångel det blev efter senaste androiduppdateringen. 

Mms gick varken att ta emot eller att skicka.. :S 


Efter mkt om och men funkade det igen, fick lägga in inställningar manuellt men ändå funkade det inte.. Sen vara vips var det igång igen utan att jag knappt vet vad jag gjorde för nåt. 
Det var samma sak förra uppdateringen också.

Nu funkar det iallafall så nu är jag glad =) 


Ska bli intressant att se skillnaden sen mellan Android och iPhone då jag ska förlänga mitt abonnemang om ett tag.. Då blir det iphone =) Jag som sagt att jag aldrig ska skaffa sån =P


Nu sitter jag och kollar på Big Brother, kan inte påstå att jag bryr mig om vem som åker ut denna gången... Joe han blivit otrevlig på senaste och Amandus finner jag bara inga ord för. 
Vore iof bäst om Amandus åker så man kanske kan få se en roligare Camilla.

Camilla är nog min stora favorit där inne, hon är störtskön..


Håller på och letar födelsedagspresenter till Jax, han får ju bara hundratals gosedjur, gåvagn och lite till av bara mig =)

Om någon annan har planer på att köpa något så vill han garanterat ha :

* Lite nallar av större storlek(Gärna Nalle Puh)

* Vad som helst med Nalle Puh (Tavlor, leksaker,nallar,kuddar u name it)

* Saker som låter och spelar

* Chuggington-tåg(Finns mjuka)

* Stora förvaringslådor önskar jag åt honom då han har så mkt prylar överallt i lägenheten.

* Kläder strl 86/92

* Pengar(som ska sättas in på ett sparkonto som ska skaffas åt honom)


Så ja, det finns ju en del han garanterat vill ha.

För Er som kommer på kalas, det är inget måste att köpa något heller.


Tårta,fikabröd och så finns den 28:e från kl 11 .. Har inte brytt mig om att skicka inbjudningar utan bara skickat sms/mail och frågat om folk vill komma.

Har jag missat någon som vill komma så hojta =)  


Tjohej!

Av Sofie - 4 april 2012 18:16

Var till farsan en sväng och hälsade på idag igen. 

Dom hade visst ringt och sagt att hans cigg var slut.

Vi började först fundera på hur fan en limpa cigg kunde ta slut så fort.. Litar inte riktigt på dom som jobbar på det där stället. 


Men tydligen sitter pappa ute så fort det är sol så då röks det ju hela tiden. 


När vi först kommer dit så ser jag att det ligger en tant på golvet .. 

Säger åt personalen,  och får svaret : - Ja hon brukar ligga där, inget konstigt med det, vi är vana. 

Jaha.. Låter ju stabilt. 


Det där korttidsboendet är inte bra, nör vi var där en gång så hann det gå nästan en KVART innan personal kom efter vi tryckt in signalknappen då pappa ville ha hjälp med något. 

På en kvart kan det hända mkt, tänk om någon trycker som håller på och dör?!

Då är det ju tvärkört.

På Bäckby var det mycket bättre när han fick vara där, men på Gryta.. Under all kritik.

Han har alltid jättesmutsiga kläder.

Satt en lapp uppe om att dom ska spola rent hans kateter morgon och kväll.. Och då fylldes det i av personalen som gör det.. Hände knappt 1 gång per dag.. Aldrig 2 iallafall. 

Jövligt bra när han har jötteproblem med just katetern.. Idioter. 

Enda man ser den där personalen göra att att sitta ner och glo mer eller mindre. 

Några få träffar man på och som är jättetrevliga men ändå är stället under all kritik, 



Big Brother-låten.. Är det ett skämt eller? 

Varför låter dom inte dom göra en HELT EGEN låt, som dom gjorde förr med Mediahora m.fl

Top Cats är grymma, men det där var inte bra alltså.





Nu började det lukta bajs här, jag är oskyldig !


Over and Out!

Av Sofie - 2 april 2012 19:30

Jaha nu är det dags att blogga igen. 


Börjar väl med kryssningen :=) 


Dagen började med att morsan kom och hämtade Jax. 

Sen bar det av till Bussen, tänkte att fan vad tråkigt att åka buss själv till vikingterminalen. 

Men icke, hade störtsköna människor bakom mig.

Annelie och Bobbo.. Från Grängesberg.. Roliga som fan, och måttligt förfriskade också dessutom. 


Väl framme mötte jag upp Erika, och Linda. 

Sen börjades det, Linda bjöd på en Jäger på terminalen, fiiiint att börja med när man ätit 2 mackor innan =P 

Klev på tidigare så det blev ju bira i Cafeét. 

Så fort Taxfreen öppnade drog vi dit, och handlade massa gott.

Vi festade i min hytt då jag bodde på samma våning som Taxfreen, riktigt najs att dom uppgraderade min hytt från C till B. Sweet. 


Efter mkt god dricka får vi för oss att kolla in Karaoken, och Erika den fan får upp mig 3 gånger med henne. Och vilka låtval vi gjorde. 

Angel- Sommaren i city 

Britta Spjut- Born to make u happy 

Black Jack - Inget stoppar oss nu 

4:e hann vi inte med, Bon Jovi - Bed of roses. 


Aldrig någonsin har jag sjungit så mkt karaoke kan jag ju säga. 


När Erika och Linda tackade för sig och gick och la sig, då köpte jag mig en nattmacka.. Gick ner i hytten och SKULLE sova.. Men kände att jag inte var riktigt klar för natten. 

Så jag kollade runt lite, tog någon cigg.. Mötte en turk som var nå otroligt dålig på svenska som gärna ville gifta sig med svensk tjej.. Nej tack

Dumknullade jag ger han mitt nummer(dyngrak) Suck. LÄR ju byta nummer nu!

Var väl mest för att slippa karln då han gärna ville följa med ner i hytten. icke.

Finns inte pengar nog i denna världen som skulle få mig att kliva på en Turk. Euw!


Dagen efter, vaknar bakfull som aldrig förr, märks att man inte dricker så ofta. 

Höll mig i hytten större delen av tiden, var så jävla trött.. Jag la mig runt 05 på morgonen. 

Vaknade av att turken dessutom ringer! Ignore. 

Nu ville jag bara hem till min lilla plutt. Saknaden var enorm!


Bussresan hem kändes ju som en hel dag, typ 5 pers på bussen och alla dom var överförfriskade gamla tanter som blev tillsagda av busschaffisen att sluta dricka.. Haha. 

Lyckad kryssning iaf, hade skitkul även om det mest var äldre människor på båten då Black Jack spelade.. Nästa kryssning då ska jag kolla vilka som spelar INNAN jag bokar , note to self damit!


Fredagen: 

Fick glida iväg tidigt på morgonen, eller så fort apoteket öpnnade iaf.

Hade 1 snus kvar bara. 

Åker ner på stan, går in på Myrorna och hemköp en sväng.. 

Tar sedan bussen upp till morsan och hoppar av vid Ica för att köpa barnmat.

Då slår det mig, HELVETE, jag har INTE köpt SNUS !! 

Jävla pucko, åker ner på stan just för snuset, jättegrattis till mig som åker utan det. 

Så jag fick köpa vanligt snus, Catch Mini.

Funkar dunder det med, så jag fortsätter nog med det. Billigare också.

Och jag gillar dom inte direkt så det går inte åt mer än 3-4 st per dag.

Ännu bättre. Så nu kör jag på dom. 


Shit nu börjar jag få skrivkramp.. 

Men hey, Big Brother ska jag blogga om också Iaf lite. 


Riktigt glad över att Jimmy åkte ut i Söndags. 

Så som han betedde sig mot Joe är fan inte OK.

Visst, Joe är inte det skarpaste kniven i lådan. Men det är ändå inte OK att hålla på sådär mot honom.

Jimmy gillade jag första dagarna, mest var väl för att han var snygg att titta på, men han blev fulare och fulare desto längre man tittade.. Just för att han betedde sig som ett jävla as. 

Dom nya deltagarna är klockrena, men den där Jennifer borde inte få dricka alkohol.

Hoppas hon blir autonominerad som vandaliserat så mkt där inne under gårdagens fest.

Att det blev så mkt pippande där inne igår/imorse trodde jag aldrig.

Amandus+Camilla körde loss, Marcel och Jennifer och sist med inte minst, Annika och Marcelo! 

Hoppsan kerstin =P 


Jaja, nej nu ska jag göra nytta medans Jax sover för jag vet att han vaknar nör som helst. 


Tjohej!

Buzzador

Presentation


Hårdrockande morsa på snart 31 år, ensamstående med sonen Jax, bloggar om lite allt möjligt.
Gjorde en Gastric bypass 12/6 i år. Fräckheter,svordomar och skadad humor kan du säkert få se här ;)
Bloggar dock väldigt sällan nu för tiden, och säger allti

Senaste inläggen

Expose

Splinx

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Gästboken

Fråga mig

9 besvarade frågor

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

*

Creeper

Klick me ;)

;)

Bloggportalen

Tourn


Ovido - Quiz & Flashcards