-Sax och Jax-

Alla inlägg under oktober 2011

Av Sofie - 25 oktober 2011 22:43

Jag har ju skaffat katt.


Via en grupp på facebook skänkte en tjej bort katten pga TIDSSBRIST.. Och dessutom skulle han avlivas om dom inte hittade någon fort..

Måste för det första vara den löjligaste anledningen till att bli av med en katt.

SÅ jävla mkt tid kräver inte en katt, dom har dessutm hund, och hur mkt mer tid kräver inte en sån då? 


Han var frisk och var kastrerad. 

Mmvisst. Eller INTE !


Han började pissa lite överallt och en okastrerad katt har väldigt stark urin, och det stack nästan i ögonen när han pissat.


Kulorna satt kvar och jag åkte till veterinären, fick som tur var låna till mig pengar till detta då jag inte räknat med detta..

Som jag trodde, inte kastrerad. 

OCH han hade dessutom Öronskabb, hur man kan missa något sånt undrar ju jag. 

Stackars katt, gick åt ett helt paket tops hos veterinören för att få ut allt snusk ur hans öron. 


Tycker så synd om stackaren, han kan inte fått mkt kärlek innan alls.

Han är hur mysig som helst, vill vara nära hela tiden och hur charmig som helst. 


Mailade tjejen i fråga och skrev mindre trevliga ord och fanskapet vågar inte ens svara.

Egentligen skulle jag anmäla/stämma människan, för deras hund lär ju inte vara bättre behandlad direkt och har ju dessutom öronskabb den med.. För det smittar som fan djur emellan. 

Jävla idioter det finns. 


Mager är han också för sin storlek, så nu ska han tjockas upp lite. 



På tal om något helt annat. 

Imorrn ska vi hälsa på farsan på sjukan igen, nu har han ju fått börja äta lite smått iaf så jag hoppas att det är på väg åt rätt håll.. 


Nu har jag kört med ytdesinfektion på dom ställen Trisse kissat på, och ställt ut småburkar med Ättika så han inte får för sig att kissa inne nåt mer, han har dock varit duktig sen kastreringen. :) 


Ska också roa mig med att tvätta imorgon, alltid lika roligt eller inte.

Torktumlaren där nere lever sitt egna lilla liv så den är skitläskig.

En av mina få fobier, torktumlare.

Efter att sett Outsiders idag så är ju jag normal jämför med andra. Haha. 

Har man fobi för Dinosaurier så lär ju inte alla indianer sitta i kanoten. 


Hejrå!

Av Sofie - 23 oktober 2011 21:26

Ja, här ska jag gnälla.. Haha. 


Sitter och stör mig på folk som säger till mig, hör av dig när du åker till Enköping så kan vi fika. 

Sen ser man många som skriver på sina statusar på facebook att dom är på väg till V-rås eller just har varit här.. 

Varför ska då JAG höra av mig för när Ni inte gör det och är i mina trakter?! Suck.. 

Ren lathet, är det så jävla svårt att komma på en kaffe? 


Och sen Ni som ska jämför barn hela tiden, fan vad trött jag blir på Er.

Finns en människa, som bara måste bräcka mig och Jax hela tiden, har Jax gjort en sak, då har ***** gjort det både tidigare och bättre.. Skrattretande.. 

Vad folk inte verkar fatta är att jag inte är intresserad av andras barn, och vad dom gjort och hur och när. 

Skiter fullständigt i det. 

Förstår inte grejern med att sitta och diskutera sånt alls. 

--------------------------------------------------------------------------

Farsan är kvar på sjukan, varken bättre eller sämre.

Han kan inte andas själv och tar ut syrgasmasken hela tiden så sköterskorna får sitta och passa honom hela tiden, han har visst börja bli aggressiv där, vilket jag kan förstå.. Finns inget han hatar mer än just sjukhus. 

Fortfarande snurrig, kan inte prata knappt, logoped försöker hjälpa honom och han får inte äta eller nånting. 


--------------------------------------------------------------------------

Och så måste jag göra en ny header här för dom har gjort bloggen bredare.. Orka.. Ja jag måste ju för nu ser det ju helt fucked up ut..  Ja allt bara suger just idag. Haha. 


Hej!




Av Sofie - 9 oktober 2011 21:48

Börjar bli dåligt med kraft till orken just nu. 

Ena dagen mår farsan bättre, till att bli sämre dagen efter. 

Idag skulle vi egentligen ha hälsat på honom men det blir imorgon istället.

Morsan lyckas prata med han på tele idag och han kunde iaf prata ytterst lite men väldigt ansträngt. 

Lunginflammation och magsår har han åkt på nu medans han legat på sjukan.


Kommer nog blir konsigt att åka dit och se honom imorgon, då han garanterat är mager nu jämfört med innan. Syrran får passa Jax medans för han fick inte följa med in på avdelningen, lite synd då pappa säkert blivit glad om han fick se Jax lite. 


Varje dag nu så väntar man ju på dåliga nyhter, så fort mobilen ringer lite senare än vanligt så hoppas man på att det inte är så. 


Hemskt detta, men är ändå inställd på det värsta då dom sagt ju att dom inte vet om han kommer klara sig eller inte, då läget fortfarande är väldigt allvarligt. 


Tur att jag har mitt lilla hjärta Jax, annars vete fan vad jag gjort med dagarna just nu.. 


Av Sofie - 6 oktober 2011 22:33

Buzzar lite för Lovefilm då jag ör med i den kampanjen via 

http://www.buzzador.com/buzzador/  Bli medlem och ange Mysteriia som tipsade dig :)

Så jag får testa att hyra filmer gratis i 2 månader. 

Och DU kan också få det :)



På Lovefilm får du hyra filmer på nätet som sen kommer hem till dig i brevlådan. 

Lätt och smidigt. 

Enklast är om du har runt 20 titlar i din hyrlista så flyter det på med filmerna, du får hem 2 åt gången, när dom sen skickats tillbaka så skickas nästa två osv.


Väldigt smidigt, kan själv inte minnas när jag faktiskt hyrde en film senast.

Har hunnit få hem två omgångar nu, så jag har spanat in L word och Queer as folk.. Serier jag saknat på tv. 


Får se vad jag får hem härnäst. 


Just nu kan du också testa på att hyra film gratis i 2 månader. 

Gå in på http://www.lovefilm.se/ och bli medlem och skriv in koden : van1109


Enda som behöver göra sen om du inte vill fortsätta prenumerera på filmer är att du säger upp abbonnemanget senast 1 dag innan dina 2 månader tar slut så behöver du ej betala något. 


No strings attached liksom. Kanonbra. 


Nu har jag bara bloggat om detta i två inlägg, allt privata orkar jag inte skriva ut här nu då det är en del.. 


Av Sofie - 6 oktober 2011 22:25

Jag är ju Buzzador så jag vill tipsa Er om Digster där du kan hitta färdiga playlists till Spotify, Wimp och iTunes. 


Så bli medlemmar där, så får ni testa Digster Premium i 6 månader helt gratis. 

http://www.digster.se/

Ange koden: buzzador så är det klappat och klart.


Tycker själv att Digster är skitbra, och har man inga ideer på ny musik att lyssna på så är det lätt att hitta något på denna sidan :) 


Digster, spellistor för alla tillfällen.. Stämmer verkligen. 


Kanoners ! 

Av Sofie - 4 oktober 2011 19:14

Är så trött att jag knappt orkar sitta upp.

Har feber och mår bara skit. 


Till råga på allt ligger nu farsan på sjukan.

Morsan ringde ambulans igår efter hom kom till honom då han spytt ner sig i sängen utan att veta om det :S


"Tur" att han var för svag för att försöka göra motstånd. 

Han lider av Dilirium Tremens, den värsta sorten av hallucinationer och förförring. 

Han vet inte vart han är, han fattar inte att han är på sjukhus, och tur är väl det för då hade dom stackarna inte fått det lätt som jobbar på Mava-avdelningen på sjukan. 

Morsan satt med honom i 6 timmar där igår, hon fick mer eller mindre vara barnvakt åt honom, så fort hon tittade bort gjorde han nåt som han inte skulla, dra ut dropp/kanlyer osv. 

Eftersom ingen i familjen hörde något från morsan medans hon var på sjukan så blev det hysteri från mormor ;) Hon hade världens scenario i skallen om att pappa blivit skogstokig och hoppat på morsan när hon ringt ambuland.

Haha, komiskt.. Han var ju verkligen inte i det skicket då han inte ens kunde sitta själv när ambulanspersonalen försökte få på han ett par brallor. 


Är garanterat inte bara dille han har, måste vara mkt mera som spelar in i det där skiten då han varit dålig länge nu men vägrar vård hit och dit.

Egentligen får han fan skylla sig själv, när vi tjatat och tjatat på han men han blir ju bara förbannad istället. Envisa fan!


Inatt hade han blivit sämre, eventuellt vatten i lungorna och fick ligga på intensiven istället men är nu tillbaka på Mava, så jag hoppas ju på det bästa men är inställd på det värsta för han är verkligen jättedålig nu.


Och andra sidan är han extremt envis och har nog säkert gett sig fan på att jävlas med oss i många år till men man vet aldrig.. 


Allt detta tar på krafterna, att också vara sjuk mitt i allt gör ju inte det hela bättre direkt. 


Hej!

Buzzador

Presentation


Hårdrockande morsa på snart 31 år, ensamstående med sonen Jax, bloggar om lite allt möjligt.
Gjorde en Gastric bypass 12/6 i år. Fräckheter,svordomar och skadad humor kan du säkert få se här ;)
Bloggar dock väldigt sällan nu för tiden, och säger allti

Senaste inläggen

Expose

Splinx

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Gästboken

Fråga mig

9 besvarade frågor

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

*

Creeper

Klick me ;)

;)

Bloggportalen

Tourn


Ovido - Quiz & Flashcards