-Sax och Jax-

Direktlänk till inlägg 19 juni 2013

- Operationen

Av Sofie - 19 juni 2013 17:45

Har ju glömt att blogga om själva operationsdagen så here it goes :)

Gled iväg med buss halv 9 från Västerås.
Skulle vara på plats till 11.
Kom in, fick ett rum jag skulle dela med en kvinna som också gjorde samma op.
Descutandusch och sen ombyte till otroligt sexiga kläder.. trosorna finner jag inga ord för.. haha. Grandmapants deluxe!

Fick ta antibiotika. . The joy.. 4 stora piller.. jag som inte kan svälja tabletter.. fick tugga i mig skiten.
En stund senare kom en annan sköterska med 4 alvedon. . Var bara att tugga det med.. bläää.
Vid kl 13 fick jag gå ner till operation.

Snurrade fint i skallen när dom sövde mig. . Lampan i taket rörde sig i en jävla fart.
Sen var det godnatt vid 13.40 enligt läkarjournalen.
Operationen var klar 15.10 och jag vaknade upp 15.30 PIGG som en vetintevad..
Mådde skitbra och var chockad över att jag kunde röra mig så pass bra.
Hade ju räknat med att ha svinont.
Försökte tjata mig till vatten direkt.. var ju rena saharaöknen i käften.
Men nej. . Inget vatten fick jag dricka. . Fick en sketen pinne med skumgummi på (som en klubba) att fukta munnen med.
Det doppades ju frenetiskt i vattenmuggen så tekniskt sett drack jag ju ändå ;)

Dags att sova.
Den äldre kvinnan larmade hela natten.. hon läckte :/ så mitt i natten kom läkare och sydde henne så det blev ju inte mkt sova.
Läkarn kom in på morgonen och sa att vi fick testa ett glas vatten.. och om det gick bra fick vi ta vad vi ville i kylskåpet som var flytande. .
Fick jag i mig 1 liter vätska så fick jag åka hem på eftermiddagen.
Blev ett jävla spring till kylen.. nyponsoppa och yougurt blev det.

Vid 15 fick jag beskedet att jag fick åka hem.. woohoo!!
Tog sjuktaxin hem och var väl hemma till 18 kanske.. såå trött så vid kl 19 tvärdäckade jag.
Märke inte av åskan eller spöregnade.. men vaknade vid midnatt och trodde att det var morgon ;)

Så det var min resa i ord..

Vägde mig för första gången idag och hade gått ner 6 kg sen operation den 12/6. Inte illa pinkat på 1 vecka :)

Idag blev första långpromenaden gjord..gick dunder :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 14 mars 2014 17:38

Finner inga ord för hur mycket otur jag jag har haft här i livet när det gäller det mesta.. Många vet det mesta men ingen vet allt som jag går och bär på. Egentligen tror jag att jag skulle behöva gå till en psykolog men vet att börjar jag väl g...

Av Sofie - 3 mars 2014 11:02

Helt sanslöst hur trött jag kan vara. Skulle kunna sova 24 timmar om dygnet utan problem. I förrgår hände något läskigt. Hade nattat Jaxon och skulle väl resa mig ur sängen.. Vaknar helt plötsligt upp på golvet, vet inte hur länge jag legat ...

Av Sofie - 26 oktober 2013 08:54

Nu är vi Enköping hos Camilla :) Jax röjer på som aldrig förr ;) Förstår inte hur ungen orkar.. Man blir trött på att bara se på ;) Nu får han lekbesök av Julia också :) Tjohej! ...

Av Sofie - 21 oktober 2013 12:54

Här får ni tips om en sida med Lyxiga sexleksaker.  Varför satsa på billigt skit?    Man får ju vad man betalar för.    www.lyxigasexleksaker.se   Det är enkelt att beställa, man får ett diskret paket så ingen kan lista ut vad som kan ...

Av Sofie - 20 oktober 2013 20:58

Det är tur att man festar så pass sällan som man gör, men my god..    Somnade väl runt 5 inatt, tur att man hade snälla människor som tog hand om en i dimman då jag inte alls mådde bra där ett tag, men det var självförvållat. Snurrigt var det i...

Buzzador

Presentation


Hårdrockande morsa på snart 31 år, ensamstående med sonen Jax, bloggar om lite allt möjligt.
Gjorde en Gastric bypass 12/6 i år. Fräckheter,svordomar och skadad humor kan du säkert få se här ;)
Bloggar dock väldigt sällan nu för tiden, och säger allti

Senaste inläggen

Expose

Splinx

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Gästboken

Fråga mig

9 besvarade frågor

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

*

Creeper

Klick me ;)

;)

Bloggportalen

Tourn


Ovido - Quiz & Flashcards