-Sax och Jax-

Direktlänk till inlägg 7 maj 2011

- Dåliga matvanor..

Av Sofie - 7 maj 2011 08:33

Det har jag nu, eller snarare jag har inga matvanor alls.

En anorektiker äter mer än vad jag gör nu om dagarna.

Jag har ingen aptit alls, försöker så gott det går men jag har testat att snaska på allt jag har hemma, inte ens godis är gott. 

Inte ens min egna goda kycklinggryta som jag själkv avgudar var god häromdagen, då är det illa. 


Har ju feber till och från hela tiden, när jag tror att det försvunnit så kommer skiten tillbaka.. Är helt slut på grund av det. 


Får ju faktiskt sova för Jaxon, nästan 3 timmar i stöten.. Så sömnen är bättre än någonsin kan jag säga.

Han är ju en väldigt snäll bebis, gör inte mkt väsen för sig alls förutom om han är riktigt hungrig, då berättar han det kan jag lova. :P 


Vaggvisor funkar skitbra på honom om han är svår att få att sova, klättermusens vaggvisa och trollmors funkar kanon. Dom två gick varma här igår, eller ja.. två skivor med olika vaggvisor gick runt runt igår så dom kan man ju utantill alla snart. 


Vill dock ha tag i Klättermusens vaggvisa med Tommy Rehn, men den verkar inte finnas att tanka någonstans.. Har en annan med en tjej som sjunger men den är inte lika bra. 


Idag måste jag nog ringa sjukan om mitt snitt, något stämmer inte där.. 

Det läcker ut något, vilket det inte ska göra.. Antingen är det detta som gör mig sjuk här hemma, eller så har jag bara blivit sjuk på något annat sätt. 

Springer omkring halvnäck här hemma för att lufta snittet så här blir det inga besök inte :P Inte nu iaf. Haha. 

Inte lätt att lufta det heller när man har en hängmage som hänger över liksom, knappt så det hjälper att ligga på rygg.. :S


Jag drar mig verkligen för att ringa läkaren, för jag VET att jag blir inlagd då igen.. Och jag vill inte spendera mer tid på sjukan någonsin alltså. 

Ska nog ringa 1177 först och se vad dom säger där. 


Behöver ta mig iväg och handla lite, men jag pallar ju inte att gå någonstans, behöver till Apoteket för att köpa en hel del grejer men orken finns inte till det heller.. Jag vill må bra igen, slippa ha ont och bli som förr igen. 

Men även om jag har ont och mår skit, så är det värt mödan. 


Söt-unge ! :) 

 

Tänk att denna lilla varelse legat i min mage, i nästan 9 månader.. Ofattbart. 

Jag har fortfarande inte fattat grejen, att JAG är MORSA?! 

Vem hade trott det? Jag som aldrig skulle skaffa barn alls. 

Saker och ting ändras. 



Puss Hej!

 
 
Ingen bild

Ika

7 maj 2011 09:30

Hej följt din blogg men första gången jag kommenterar. Ring läkaren direkt om det rinner saker ur snittet. Inte bra troligtvis infektion där av feber. Ammar du? Om sånt är fallet så måste du ju få i dig käk. Annars får din lilla groda inte tillräckligt med käk.

Har erfarenhet då jag själv är 3 barns mamma. fast mina är äldre nu yngsta är 18 månader. =) Äldsta är 5 om ca en månad mellan är 3 :)

Kände precis som dig illamående och fick inte i mig något att äta allt smaka bara skit. Hade en infektion i kroppen. Vilket inte är bra. Speciellt inte när du precis fått en liten goding för han e ju underbart söt.

Lycka till jag kommer fortsätta följa din blogg. Hoppas du inte tog illa upp nu av mitt inlägg var inte menat så. Talar bara av erfarenhet. Jag ringde aldrig doktorn men en dag så kom ja inte ens upp ur sängen vart så dålig. // Ika

Sofie

13 maj 2011 10:21

Kul att du följer min blogg.
Är lite dålig på att uppdatera dock :P

Jag åkte aldrig in, jag började må bättre och nu mår jag kanon :)

 
Ingen bild

Ika

7 maj 2011 09:32

Kom och tänka på att jag köpte drycker med massa c-vitamin i och järn så jag fick i mig lite iaf om dagarna. Det fungerade okej. Jag tvingade mig verkligen det gick okej. Man mådde typ apa när man skulle dricka upp de men man måste ju för kroppen lägger av annars, Inhandlade typ Female nånting med jordgubbs smak och sånt. =)

 
Lola

Lola

7 maj 2011 23:31

ja kul man fick se en bild där han har ögonen öppna <3 men se till o kolla upp det där med såret, det kan bli värre..kramis

http://www.annorlundafamiljen.bloggplatsen.se

Sofie

13 maj 2011 10:21

Hehe ja han har alltid en tendens att blunda när man fotar han :P

 
Ingen bild

anonym

8 maj 2011 05:58

Sök gynakuten direkt! Du kan ha livmoderinflammation, eller elaka bakterier i snittet! Det kan bli livshotande!

Sofie

13 maj 2011 10:21

Jo jag vet, men jag mår bättre, eller snarare kanon nu så.. :)

 
monica

monica

14 maj 2011 11:52

Jag ska också kämpa ner i vikt vet inte hur mycket jag väger nu men skulle vilja väga mig.. jag vill också gå ner ungefär 30 kilo men man tar en dag i taget..

http://www.kockenstjej30.bloggplatsen.se

Sofie

16 maj 2011 11:46

Ah jag passar på att väga mig när jag är på BVC jag.. Jag har ingen brådska med att gå ner i vikt, men ner ska jag iaf :) Det får ta den tid det tar liksom.. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 14 mars 2014 17:38

Finner inga ord för hur mycket otur jag jag har haft här i livet när det gäller det mesta.. Många vet det mesta men ingen vet allt som jag går och bär på. Egentligen tror jag att jag skulle behöva gå till en psykolog men vet att börjar jag väl g...

Av Sofie - 3 mars 2014 11:02

Helt sanslöst hur trött jag kan vara. Skulle kunna sova 24 timmar om dygnet utan problem. I förrgår hände något läskigt. Hade nattat Jaxon och skulle väl resa mig ur sängen.. Vaknar helt plötsligt upp på golvet, vet inte hur länge jag legat ...

Av Sofie - 26 oktober 2013 08:54

Nu är vi Enköping hos Camilla :) Jax röjer på som aldrig förr ;) Förstår inte hur ungen orkar.. Man blir trött på att bara se på ;) Nu får han lekbesök av Julia också :) Tjohej! ...

Av Sofie - 21 oktober 2013 12:54

Här får ni tips om en sida med Lyxiga sexleksaker.  Varför satsa på billigt skit?    Man får ju vad man betalar för.    www.lyxigasexleksaker.se   Det är enkelt att beställa, man får ett diskret paket så ingen kan lista ut vad som kan ...

Av Sofie - 20 oktober 2013 20:58

Det är tur att man festar så pass sällan som man gör, men my god..    Somnade väl runt 5 inatt, tur att man hade snälla människor som tog hand om en i dimman då jag inte alls mådde bra där ett tag, men det var självförvållat. Snurrigt var det i...

Buzzador

Presentation


Hårdrockande morsa på snart 31 år, ensamstående med sonen Jax, bloggar om lite allt möjligt.
Gjorde en Gastric bypass 12/6 i år. Fräckheter,svordomar och skadad humor kan du säkert få se här ;)
Bloggar dock väldigt sällan nu för tiden, och säger allti

Senaste inläggen

Expose

Splinx

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Gästboken

Fråga mig

9 besvarade frågor

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

*

Creeper

Klick me ;)

;)

Bloggportalen

Tourn


Ovido - Quiz & Flashcards