-Sax och Jax-

Direktlänk till inlägg 24 april 2012

- Kärleken är blind och har inga gränser?

Av Sofie - 24 april 2012 09:46

Men det borde ta stop någonstans på vägen tycker jag. 


När man vet med sig att man inte blir behandlad på rätt sätt av sin pojkvän, varför stannar man? 

När man blir beskylld för att ANDRA är intresserade, att det är en eget fel att någon är tänd på en? 

När man inte kan åka till vänner utan att det blir ett jävla hallå.

När man inte FÅR söka jobb i annan stad för då tycker inte karln att man kan vara ihop?! Kan man inte ses varje dag så borde man inte vara ihop i han ögon. WTF ?!

Det här med ensamtid verkar inte finnas i hans skalle. 

När dessutom vänner och ens familj inte gillar personen i fråga. 

Nej då var det hennes fel att dom fick fel uppfattning. 

Som sagt, jag har inte träffat han, vill inte och kommer inte att göra det. 

När tamefan allt man gör blir fel i han ögon. 


När det gäller denna männikan, så har jag inte träffat honom

Han ger mig kalla kårar och gav mig dåliga vibbar från början. 


Finns inget värre än kontrollerande människor, speciellt inte när det är psykisk misshandel människan kör med, 

Jag vet att det är svårt att slita sig loss från en sån person.


Bara önskar att du,älskade vän kunde lyssna på oss andra när vi säger att det inte är en bra kille du träffat.. 


Skulle jag träffa på denna karln, då skulle jag yttra mig nå jävligt och det skulle ju resultera i att det är HENNES fel också så det är lika bra att hoppa över den punkten för annars blir jag garanterat anmäld.


Man behandlar inte någon man säger sig älska, hur fan som helst. 

Man ska väl ta till vara på varandra.


Alla är väl inte födda med rätt grejer i skallen. Något är ju uppenbarligen jävligt fel där. 


Komiska är att dom just pratade om detta på The Voice idag på tv, allt stämde in där och dom sa att det var bara att dra för det blir inte bättre.

Man kan aldrig ändra på en karl som är på det där viset, försöker man resulterar det i att det blir värre och kanske går från psykisk till fysisk misshandel istället. 



Åh jag blir så förbannad att jag skulle kunna åka och dräpa fanskapet !

 
 
Lola

Lola

24 april 2012 10:48

kan säga av 17 års erfarenhet, att det blir INTE bättre & jag genomled fysisk misshandel med, ibland så kraftigt så jag hamnade på sjukhus. Tills jag en dag slog killen blodig tbx, det bara brast för mig liksom. Först när jag gav igen, då slutade han. Tack vare mitt ex har jag idag INGEN utbildning, inget körkort, knappt några vänner kvar, & han skuldsatte mig upp över öronen för o kunna ha mig kvar under "hans tak" & inte kunde lämna.. Kan säga att man vill gärna motbevisa vad killen säger, men vad man inte vet, är att det lär inte ta slut. Han lär hålla på i flera år..som om man anser att "men klart jag inte älskar dig, jag bara delar mitt liv med dig på ploj?" Sen är det för man tycker synd om denna killen med... Varför jag inte lämnade när jag blev slagen som värst så jag hamnade på sjukan, va för han mordhotade mig om jag lämnade... Man kan inte få ngn att lämna en sådan person..dom måste bara inse själva att det blir INTE bättre ! Men som i mitt fall tog det halva mitt liv innan jag insåg att jag inte orkade mer o att exet inte skulle förbättra sig..& han försöker än idag att få mig tbx, & det känns för jävligt att behöva stå ut med det, FAST jag ofta säger ifrån...& jag lär aldrig bli av m hnm hur gärna jag än vill...för det är han jag har barn med... Jag säger bara...om det är den personen jag tror, så ska hon inte komma & gnälla till mig om hur hon har det, hon har själv valt att va kvar i ett sådant förhållande, då får hon bära bördan ensam. Man kan inte hjälpa ngn som inte vill bli hjälpt. Låter rått, men är sant, för jag har mått jävligt dåligt för väninnor mått skit i sina förhållanden, & jag vill inte må så igen. För även om man ska va där o stötta som vän, så finns det gränser...då ska man även lyssna på sin kompis om va denne säger om ens kille/tjej & inte stanna kvar..*styrkekram*

http://annorlundafamiljen.bloggplatsen.se

Sofie

24 april 2012 12:00

Godkänner bara, du fick svar på FB ;P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 14 mars 2014 17:38

Finner inga ord för hur mycket otur jag jag har haft här i livet när det gäller det mesta.. Många vet det mesta men ingen vet allt som jag går och bär på. Egentligen tror jag att jag skulle behöva gå till en psykolog men vet att börjar jag väl g...

Av Sofie - 3 mars 2014 11:02

Helt sanslöst hur trött jag kan vara. Skulle kunna sova 24 timmar om dygnet utan problem. I förrgår hände något läskigt. Hade nattat Jaxon och skulle väl resa mig ur sängen.. Vaknar helt plötsligt upp på golvet, vet inte hur länge jag legat ...

Av Sofie - 26 oktober 2013 08:54

Nu är vi Enköping hos Camilla :) Jax röjer på som aldrig förr ;) Förstår inte hur ungen orkar.. Man blir trött på att bara se på ;) Nu får han lekbesök av Julia också :) Tjohej! ...

Av Sofie - 21 oktober 2013 12:54

Här får ni tips om en sida med Lyxiga sexleksaker.  Varför satsa på billigt skit?    Man får ju vad man betalar för.    www.lyxigasexleksaker.se   Det är enkelt att beställa, man får ett diskret paket så ingen kan lista ut vad som kan ...

Av Sofie - 20 oktober 2013 20:58

Det är tur att man festar så pass sällan som man gör, men my god..    Somnade väl runt 5 inatt, tur att man hade snälla människor som tog hand om en i dimman då jag inte alls mådde bra där ett tag, men det var självförvållat. Snurrigt var det i...

Buzzador

Presentation


Hårdrockande morsa på snart 31 år, ensamstående med sonen Jax, bloggar om lite allt möjligt.
Gjorde en Gastric bypass 12/6 i år. Fräckheter,svordomar och skadad humor kan du säkert få se här ;)
Bloggar dock väldigt sällan nu för tiden, och säger allti

Senaste inläggen

Expose

Splinx

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Gästboken

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

*

Creeper

Klick me ;)

;)

Bloggportalen

Tourn


Ovido - Quiz & Flashcards