-Sax och Jax-

Direktlänk till inlägg 29 december 2012

- Det här med att vara tjock...

Av Sofie - 29 december 2012 13:23

Det har nog alltid stört andra att jag är tjock än vad det faktiskt stört mig. 

Har aldrig mått dåligt över miin vikt, aldrig haft hälsoproblem innan heller . 


Men sen jag började min utredning så har ett knä tackat för sig, plus min rygg. Yay. 

Tur att jag beslutade mig för detta i rätt skede, även om jag tänkt tanken i många år så har jag ju aldrig kommit till skott riktigt. Tanken fanns men orkade inte göra något åt det. 
Nu är det mest för Jax skull, han blir allt snabbare och det är ju inte en chans att jag kommer ikapp honom om han skulle känna för att springa iväg. 

Gbp är nog inget alternativ dock, lutar åt Dudenal Switch isåfall. 

Många saker skrämmer mig rejält med denna operationen, just efteråt. 

Tänk om jag ändras som människa? 
Tänk om jag får massa hud som hänger löst(troligtvis med DS)? 

Tänk om jag dumpar på vad som helst? :S 


And so on, listan skulle kunna bli jävligt lång. 
Värsta med det hela är väl att det inte finns något stop på viktnedgången, jag vill ju heller inte bli dundersmal, vill gärna ha lite kvar iaf.. Samtidigt som jag skulle vilja ligga på normalt bmi om jag får massa lös hud som måste opereras bort. 
Och mitt jävla bråck, ju mindre jag blir ju mer kommer det synas ,sågr jag ner massor,så kommer jag till slut ha en stor knöl på magen som sticker ut, för den vill inte läkaren göra något åt förrän eventuell bukplastik. 


Och mina tuttar.. Dom får gärna finnas kvar, tyvärr åker väl dom flesta på att få tomma "påsar" hängandes.. Yay.. Det ser jag ju fram emot, eller? 


Jag har ju alltid varit den som sagt att jag aldrig skulle göra en sån här operation, men jag måste fan, inte bara för vikten utan för att få bort det där jävla ärrbråcket i magen som sitter ivägen. 

17 Januari är det dags för läkarbesök i Uppsala igen, då jag får veta hur det blir. 
Har ju också fått nys om att det inte alls e lång väntan till kirurgen efter det heller så jag hoppas på att fått allt deta överstökat till innan sommaren iallafall, enklast att gå ner i vikt också när det e varmt ute och man rör på sig mera. 

Också en sak jag tänkt på, eller funderar över.
Om jag börjar se resultat på vågen, så kommer jag säkert bli besatt av att träna, lätt att fastna i saker och ting och detta kan jag se framför mig faktiskt. 


Har väl inte heller outat mig helt och hållet om denna utredningen, så en del av er kanske får en chock. Men men. 

Nu är jag sådär sjukt dålig på att blogga igen.. Haha. Måste fan skärpa mig. -slaps herself- 



 
 
Ingen bild

Angelica

29 december 2012 15:12

Den där dudenal som du pratar om hur gör man för att få göra den op?

Sofie

29 december 2012 17:26

Man får kontakta sin husläkare först som sen skickard vidare remiss, lång utredning, men för att få göra just DS krävs en Bmi på runt 50 vet jag..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 14 mars 2014 17:38

Finner inga ord för hur mycket otur jag jag har haft här i livet när det gäller det mesta.. Många vet det mesta men ingen vet allt som jag går och bär på. Egentligen tror jag att jag skulle behöva gå till en psykolog men vet att börjar jag väl g...

Av Sofie - 3 mars 2014 11:02

Helt sanslöst hur trött jag kan vara. Skulle kunna sova 24 timmar om dygnet utan problem. I förrgår hände något läskigt. Hade nattat Jaxon och skulle väl resa mig ur sängen.. Vaknar helt plötsligt upp på golvet, vet inte hur länge jag legat ...

Av Sofie - 26 oktober 2013 08:54

Nu är vi Enköping hos Camilla :) Jax röjer på som aldrig förr ;) Förstår inte hur ungen orkar.. Man blir trött på att bara se på ;) Nu får han lekbesök av Julia också :) Tjohej! ...

Av Sofie - 21 oktober 2013 12:54

Här får ni tips om en sida med Lyxiga sexleksaker.  Varför satsa på billigt skit?    Man får ju vad man betalar för.    www.lyxigasexleksaker.se   Det är enkelt att beställa, man får ett diskret paket så ingen kan lista ut vad som kan ...

Av Sofie - 20 oktober 2013 20:58

Det är tur att man festar så pass sällan som man gör, men my god..    Somnade väl runt 5 inatt, tur att man hade snälla människor som tog hand om en i dimman då jag inte alls mådde bra där ett tag, men det var självförvållat. Snurrigt var det i...

Buzzador

Presentation


Hårdrockande morsa på snart 31 år, ensamstående med sonen Jax, bloggar om lite allt möjligt.
Gjorde en Gastric bypass 12/6 i år. Fräckheter,svordomar och skadad humor kan du säkert få se här ;)
Bloggar dock väldigt sällan nu för tiden, och säger allti

Senaste inläggen

Expose

Splinx

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

Gästboken

Fråga mig

9 besvarade frågor

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

*

Creeper

Klick me ;)

;)

Bloggportalen

Tourn


Ovido - Quiz & Flashcards