-Sax och Jax-

Direktlänk till inlägg 9 september 2011

- Lite förvirrad igår kväll..

Av Sofie - 9 september 2011 19:41

Var så jävla trött så jag la mig redan vid 22.. 

Vaknar av Jax, tänker för mig själv att shit har jag redan sovit och det är morgon.

Nej inte riktigt, 22.58 var klockan och jag fattade ingenting. Haha. 

Då hade jag ändå spelat lite angry birds i säkert en halvtimme..

Så det var bara att kliva upp och fixa käk åt Jax. 

Sen vägrade han sova i sin säng.. Så han fick sova bredvid mig för en gångs skull. 

Har försökt att inte ha han i sängen just för att han har sina rutiner redan och allt blir bara fucked up med minsta förändring.

Han gillar inte förändringar och han talar mer än gärna om det också.


Nu när hans tänder varit på G ett tag är han inte den roligaste ungen, men sötast i världen ändå.. Han charmar verkligen alla på Bvc och hos barnmorskan.. 


Nu är han 70 cm lång och väger 9.6 kg.. Stoooor kille, för att vara 4 ½ månad så är han väldigt stor. 

Helena på Bvc sa också att han är tidigt när det gäller allt, att han är så stadig i nacken och att han älskar att stå upp.. Och vände på sig där p´å skötbordet så hon fick se också.. Så som han bökar är det inte konstigt att han kan vända på sig. 


Hon tyckte att jag redan skulle sänka spjälsängen och inte ha den högst upp längre så det måste jag fixa någon dag här INNAN det är försent.. Han kan nästa sätta sig upp från att ligga ner, inte långt ifrån nu.. :) Snart säger det väl smask! oså kan ha krypa eller gå.. =P Inte mig emot. 

Stör mig lite på folk som säger att man ska ta vara på att dom är små och att man bara får det jobbigt när dom börjar krypa.. Vad fan.. Man får ju hålla koll? Sitter nu bara på arlset får ni ju faktiskt skylla er själva om det händer något.

Jag släpper han inte ur blicken ens nu om han ligger på en filt på golvet, helt plöstligt kanske han är i hallen.. skratt. 


Stör mig på så extremt mkt hos en del människor man känner. 

Skiter fullständigt i att ditt barn kunde göra det ena eller andra när dem var en viss ålder.

Alla barn utvecklas i sin egen takt och det är fan ingen jävla tävling. 


Nu ska jag sluta skriva innan jag gör mig osams med alla mammor jag känner :P 


Ingen som har en gåstol står och dammar som vill sälja billigt? :) 


Puss Hej!

 
 
Linda

Linda

10 september 2011 08:05

:) Vilken liten klump du har :) Skulle vara kul att se ett kort på honom nu ;)
Jag håller med dig, folk är förjävliga på att jämföra hela tiden..gör din det o de o de?? Gaaah!

http://bidrottning.bloggplatsen.se

Sofie

10 september 2011 23:00

Hehe ska fixa upp ett kort, jag lägger mest upp bilder på facebook, typ dagligen :P

Ja jag förstår inte varför en del ska tävla om vems barn som är snabbast, bättre eller bla bla bla.. suck..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 14 mars 2014 17:38

Finner inga ord för hur mycket otur jag jag har haft här i livet när det gäller det mesta.. Många vet det mesta men ingen vet allt som jag går och bär på. Egentligen tror jag att jag skulle behöva gå till en psykolog men vet att börjar jag väl g...

Av Sofie - 3 mars 2014 11:02

Helt sanslöst hur trött jag kan vara. Skulle kunna sova 24 timmar om dygnet utan problem. I förrgår hände något läskigt. Hade nattat Jaxon och skulle väl resa mig ur sängen.. Vaknar helt plötsligt upp på golvet, vet inte hur länge jag legat ...

Av Sofie - 26 oktober 2013 08:54

Nu är vi Enköping hos Camilla :) Jax röjer på som aldrig förr ;) Förstår inte hur ungen orkar.. Man blir trött på att bara se på ;) Nu får han lekbesök av Julia också :) Tjohej! ...

Av Sofie - 21 oktober 2013 12:54

Här får ni tips om en sida med Lyxiga sexleksaker.  Varför satsa på billigt skit?    Man får ju vad man betalar för.    www.lyxigasexleksaker.se   Det är enkelt att beställa, man får ett diskret paket så ingen kan lista ut vad som kan ...

Av Sofie - 20 oktober 2013 20:58

Det är tur att man festar så pass sällan som man gör, men my god..    Somnade väl runt 5 inatt, tur att man hade snälla människor som tog hand om en i dimman då jag inte alls mådde bra där ett tag, men det var självförvållat. Snurrigt var det i...

Buzzador

Presentation


Hårdrockande morsa på snart 31 år, ensamstående med sonen Jax, bloggar om lite allt möjligt.
Gjorde en Gastric bypass 12/6 i år. Fräckheter,svordomar och skadad humor kan du säkert få se här ;)
Bloggar dock väldigt sällan nu för tiden, och säger allti

Senaste inläggen

Expose

Splinx

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Gästboken

Fråga mig

9 besvarade frågor

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

*

Creeper

Klick me ;)

;)

Bloggportalen

Tourn


Ovido - Quiz & Flashcards