-Sax och Jax-

Alla inlägg under maj 2013

Av Sofie - 8 maj 2013 16:05

Nån dag här framöver kommer jag ha en tävling här på bloggen.

Gillar man Turtles och har barn så vill man nog hålla lite koll !
Endast för Er i Västerås alternativt att ni kan ta er hit för eventuell vinst.

Mer info kommer så fort jag har fått hem "vinsterna"..

Av Sofie - 2 maj 2013 20:22

Haha lurad! Sucker... ;) 


Tog en svängom till Sjöhagen imorse.. 

Vilka mysiga katter Emelie och Sean har, såå jävla söta att det fan knappt är sant. 

Albus och Bagheera, mysisar. 

Gled dit på en kaffe imorse, blev kvar 4 timmar. 


Vi var och käkade på Slow Down, fan deras bakade potatis med kycklingröra var fan det godaste jag ätit, och så salladsbuffé till, nom nom!


Börjar längta riktigt till den riktiga sommaren nu, uteserveringar, festivaler, Power Meet och allt därtill. 

Allt lär ju på nyktert dock, men det funkar nog ändå :D 

På Power Meet har jag ju lovat att ha fest igen, för er som kommer men bor längre bort så finns det några sovplatser iallafall, om inte annat finns det mkt golv ^^ 

Barnvakt är fixad för den helgen iaf, det ordnades redan förra året ifall att det krävdes, PM missar jag inte.

Största höjdpunkten på året ju, speciellt när man bor så bra till :D 


I helgen är jag barnfri, ska satsa på att rensa Jaxons leksaker, finns så mkt där inne i hans rum som han inte använder eller nånsin ens tittat åt.. Det enda som det leks med här hemma är Bilar, BIIILAR, och BIIILAR! Eller ja, en tågbana också.. och ja okej då, bollar. Men sen finns det inte mer som han bryr sig om. 


Nu när man är ute och går med honom så är det bara bilar och lastbilar, KOLLA KOLLA LAAABIL! 

Tills det kommer en hund, VOVVA!!! Haha. 


Jag är ju känd för mitt tålamodm ehm. Ja. Nääe, inte riktigt.

Varenda dag nu är jag som ett barn på julafton när posten kommer, TÄNK om det står Akademiska Sjukhuset på ett kuvert, då smäller jag ju av, haha. 

Vill, vill, vill ju ha brev NU ! Hoppas att det går fort nu, inte för att jag ser fram emot 4 veckors flytande liv, thee joy!

Dom må vara goda, men inte i 4 veckor tror jag.. Sen lär man aldrig mera vilja ha Modifast iallafall. 


Btw, ett gaska klart tecken på att man är tjock, det är ju sängfan går sönder, haha. 

Så nu har jag min sängstomme står bredvid sängen, säkert nån som vill ha den ändå så jag satte ut annons på den, är ju bara mittbalken som är trasig så det går ju att fixa lätt om man bara orkar. Jag orkar inte. Punkt.


Näe, see ya! 


Av Sofie - 1 maj 2013 22:26

Blev inspirerad av en annan tjejs blogg nyss så jag måste också skriva om detta, då jag kände igen mig lite. 


Tekniskt sett så har jag ju aldrig skämts för min storlek, samtidigt som man ändå kör med "fat-girl-angle" på varenda foto. 

Taggar nån en ful tjockisbild då avtaggas den rätt snabbt. 

Jag har aldrig mått dåligt över min vikt, har nog aldrig riktigt brytt mig, speciellt inte över vad andra tycker och tänker. 

Ja jag är tjock, låt mig då vara det ifred.

Jag har kört med Bikini på 130 kg, inga problem det heller, det är ANDRA som har problem med det. 


Men ändå, just på foton, där vill jag inte se smällfet ut, det är alltid bara ansiktsbilder, med rätt vinkel.


Jag är nog känd för att vara den roliga tjockisen, som livar upp partyt eller lättar upp stämningar. 

Många säger att jag gör dom så glada bara genom att ses? Wtf? Haha. 


Jag är alltid glad, visst nån dålig dag kan man väl ha men det är nog inte ens nåt som märks på mig. 

Varför gräva ner sig när man hellre kan vara glad? 


Nu tappade jag tråden lite, sorry. 


Jag såg mig aldrig som så speciellt tjock, fram tills vårat jävla avsnitt i Färjan, kameran lägger på 10 kg?

Pyttsan, skulle vilja säga 40 kg! Levde nog lite i förnekelse innan jag såg mig själv på tv. 

Att vi alla satt i tv och sa att vi var stolta tjockisar gjorde nog inte saken bättre heller. 

Stolta vete fan om vi var, men vi sket i andras åsikter iaf. 

Och åsikter kom efter det sändes vill jag lova, mest om mig bara för jag glappade mest med käften, det finns bloggar, trådar på flashback och gud vet allt om våran resa, haha. Haters! 


Men just på internet kan man gömma sig så bra, man visar ju bara det man vill visa tills nån taggar en i världens fulaste bild på facebook :P 

Men och andra sidan, alla mina vänner vet ju hur jag ser ut redan så varför göra sig till? 


Lite dubbelmoralare känner jag, eller? 


Men för att klargöra, att jag gör en gastric bypass har inget med att göra att jag mår dåligt över hur tjock jag är, det är för Jaxons skull, han blir allt snabbare och skulle han vilja så springer han lätt ifrån mig. 

Jag vill gärna också slippa stans flås och träningsvärk efter en dag på Lek & Buslandet. 

Eller att kunna ta en långpromenad utan att få skavsår på låren eller ont i fötterna. 

Går jag bara ner under 100 är jag nöjd, då ska jag hoppa fallskärm för att fira, nåt jag alltid velat göra!

Och slippa gå in på tjockis-avdelningarna på alla affärer där kläderna är :

1. Svindyra

2. Formlösa

3. Tantiga

Nej tack! Går jag ner massor, då blir jag stammis på Carlings och New Yorker, thats a fact! ;) 


Nu börjar jag komma igång igen med bloggningen på allvar, så nu kööör vi..


Over and out. 


Buzzador

Presentation


Hårdrockande morsa på snart 31 år, ensamstående med sonen Jax, bloggar om lite allt möjligt.
Gjorde en Gastric bypass 12/6 i år. Fräckheter,svordomar och skadad humor kan du säkert få se här ;)
Bloggar dock väldigt sällan nu för tiden, och säger allti

Senaste inläggen

Expose

Splinx

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Gästboken

Fråga mig

9 besvarade frågor

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

*

Creeper

Klick me ;)

;)

Bloggportalen

Tourn


Ovido - Quiz & Flashcards