-Sax och Jax-

Direktlänk till inlägg 19 mars 2012

- Felstavningar..

Av Sofie - 19 mars 2012 21:07

Ja detta är något jag stört mig på länge. 


Nog för att folk kan ha dyslexi, det säger jag inget om.

Men när man vet att personerna i fråga inte har det. Då är det en annan sak.


Till exempel ordet Duscha.

Hur svårt ska det vara att stava till ?

DURSHA, och DURSCHA har jag sett många gånger på Facebook och i bloggar.

Hur får man in ett R i det ordet? Jag fattar inte.


Samma sak med ordet Usch.


Urs, och URSCH.. Men va? NEJ! USCH


Andra kan gnälla om vädret och bla bla, jag stör mig på felstavningar.. Haha.


Kanske också ska slänga in ett R i vissa ord när jag skriver något.


- Nu ska jag dirska. 

- Ska dammsurga. 

- Kn*llra



Haha. Hoppas ingen tar illa upp däremot då det finns ett gäng av mina vänner som just skriver på detta sättet.. Och är du dyslektiker så ta inte illa vid dig. Inte Dig jag syftar på då. 



Till annat , lite BB. 


KIJA ÅKTE; yay. Nu slipper man se det där dansande fanskapet, tycker inte man ska bete sig riktigt sådär i tv när man har barn, man borde ha lite hämningar då kan man tycka.

Nog för att jag betett mig lite hur som i TV dyngrak och sa mkt jag fick ångra men DÅ hade jag INTE barn.. Tråkigt nog känner folk fortfarande igen mig.. Nu skäms jag nå otroligt för att varit med i Färjan, dessutom frivilligt. 

i Erik & Mackan där var vi iaf normala och nyktra =P 


Big Brother var det ja, inte prata om mig själv. 


Saknar fortfarande Hanna W där inne, blev så mkt tråkigare efter hon lämnade.

Även om jag ändå inte tyckte att hon skulle vinna så hade hon en funktion i huset. 

Roddan tog den platsen, hoppas han rör om i grytan lite där inne =) 

Har inte kollat så mkt Live nu på senaste så jag har säkert missat massor, tur man kan läsa på bbelva.com vad man missat.

Ska bli kul med lite danskar i huset =P 


Nu blir det städa lite när Jax somnat, som varit igång hela dagen..

Måste lägga något under min säng för han är väldigt sugen på att krypa under där hela tiden. 

Igår fick han blå panna och blåklocka runt ena ögat.

Vi låg och sov på dagen och han vaknade före mig utan att säga ett pip och får för sig att krypa omkring i sängen mot bokhyllan så han landade med huvudet före in i bokhyllan.

Stackarn.

Ser dock inte så farlgt ut idag som jag trodde.

Som om inte det var nog fick han en liten högtalare i huvudet som han fick ta i.. Och dunkade skallen i en annan bokhylla senare. Det var helt enkelt inte hans dag igår. ¨

Men lika pigg och glad 10 sek efter ändå. 


Tjohej!

 
 
Lola

Lola

19 mars 2012 21:36

ang felstavningar är jag likadan, stör mig sååå otroligt mkt på mig själv om jag stavar fel med. men ibland är det vissa ord man inte alls KAN få till det rätt...Ang ordet mig, råkar alltid jag skriva mgi av ngn konstig anledning :)

http://annorlundafamiljen.bloggplatsen.se

Sofie

19 mars 2012 21:39

Haha jo fast det är ju inget medvetet, bokstäver kan ju hoppa omkring, det händer mig med.. Men just Usch och Dusch är det många som vill få med ett R i.. Förstår inte hur man får in den bokstaven där..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 14 mars 2014 17:38

Finner inga ord för hur mycket otur jag jag har haft här i livet när det gäller det mesta.. Många vet det mesta men ingen vet allt som jag går och bär på. Egentligen tror jag att jag skulle behöva gå till en psykolog men vet att börjar jag väl g...

Av Sofie - 3 mars 2014 11:02

Helt sanslöst hur trött jag kan vara. Skulle kunna sova 24 timmar om dygnet utan problem. I förrgår hände något läskigt. Hade nattat Jaxon och skulle väl resa mig ur sängen.. Vaknar helt plötsligt upp på golvet, vet inte hur länge jag legat ...

Av Sofie - 26 oktober 2013 08:54

Nu är vi Enköping hos Camilla :) Jax röjer på som aldrig förr ;) Förstår inte hur ungen orkar.. Man blir trött på att bara se på ;) Nu får han lekbesök av Julia också :) Tjohej! ...

Av Sofie - 21 oktober 2013 12:54

Här får ni tips om en sida med Lyxiga sexleksaker.  Varför satsa på billigt skit?    Man får ju vad man betalar för.    www.lyxigasexleksaker.se   Det är enkelt att beställa, man får ett diskret paket så ingen kan lista ut vad som kan ...

Av Sofie - 20 oktober 2013 20:58

Det är tur att man festar så pass sällan som man gör, men my god..    Somnade väl runt 5 inatt, tur att man hade snälla människor som tog hand om en i dimman då jag inte alls mådde bra där ett tag, men det var självförvållat. Snurrigt var det i...

Buzzador

Presentation


Hårdrockande morsa på snart 31 år, ensamstående med sonen Jax, bloggar om lite allt möjligt.
Gjorde en Gastric bypass 12/6 i år. Fräckheter,svordomar och skadad humor kan du säkert få se här ;)
Bloggar dock väldigt sällan nu för tiden, och säger allti

Senaste inläggen

Expose

Splinx

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Gästboken

Fråga mig

9 besvarade frågor

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

*

Creeper

Klick me ;)

;)

Bloggportalen

Tourn


Ovido - Quiz & Flashcards