-Sax och Jax-

Direktlänk till inlägg 11 februari 2011

- Svensk Maffia VS Frihetspartiet.

Av Sofie - 11 februari 2011 11:37

Såg på Svensk Maffia igår och såg helt plötsligt att dom blandade in Frihetspartiet när det snackades om Hells Angels. 

Wtf? 

Gick in på Payback och fick läsa att tv4 bröt sitt avtal då dom inte alls sagt att deras intervjuer med Frihetspartiet skulle visas i samband med HA på tv4. 

Det gnälls om att det finns medlemmar i partiet som är med i HA, ja men BUHU och herregud då, som om inte SD eller något annat parti har medlemmar som är med i någon MC-Klubb. Mutter Mutter. 


Frihetspartiet är något jag gillar, dom står för bra saker.

Nästa val, då röstar jag på dom. 

Ångrar att jag inte röstade på dom sist faktiskt. 

Men gör om, gör rätt, nästa gång. 

Och då har förhoppningsvis många andra fått upp ögonen för detta parti !


I ett brev till tv4 står det : 

Idag vid 13-tiden nåddes partiet av ett besked från Valdo Kask som sa att det material som han spelat in för en dokumentär kring Frihetspartiet, istället och till del, ska sändas i kvällens avsnitt av ”Svensk Maffia” och då i den del som tydligen ska handla om Hells Angels.


Ett sådant förfarande strider mot det avtal som Frihetspartiet och Valdo Kask har angående hur materialet får användas och kommer att leda till rättsliga åtgärder i händelse TV4 väljer att sända inslaget.


Håller man inte ett avtal, då får man skylla sig själv. 

Tv4 har väl inte heller rykte för sig att sköta avtal och dylikt, vet många som haft problem med dom förut. 


Går man in i tron om att man medverkar i en intervju för sitt parti så gör man ju det, men att sen att det sänds och vinklas på ett rejält dåligt sätt. 


Kan inte påstå att jag bryr mig alls om Frihetspartiet och HA hänger ihop på något sätt.. Jag gillar dom ändå. 


Folk har så fel syn av MC-Kulturen så det är sjukt åt det. 

Bara för vissa ger kulturen dåligt rykte så betyder det inte att alla är stora as. 

Jag känner många bikers från många olika klubbar, absolut inge fel på dom.

Har dessutom träffat folk från HA, jättetrevliga. 

Skulle dock inte mucka gräl med dom kanske, men jag är så snäll så något sånt gör jag ju inte iaf :P


Tv4 gräver ju sin egen grav.. Som man bäddar får man ligga.


Imorgon är det dessutom TattooFest i Strängnäs hos NN. 

Skulle ju åkt dit men utan cash är det ju inge kul. 

Får nog fullt upp hela helgen ändå ;) 

Grrrr ;) 

 
 
Ingen bild

panda

11 februari 2011 13:40

Inte åka bort. Du ska ta de lugnt. För att sen orka mig och din flytt..För jag figurlerar att göra som du förfrågade i sms ang flytthelgen.

Sofie

13 februari 2011 15:40

*Gilla* :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 14 mars 2014 17:38

Finner inga ord för hur mycket otur jag jag har haft här i livet när det gäller det mesta.. Många vet det mesta men ingen vet allt som jag går och bär på. Egentligen tror jag att jag skulle behöva gå till en psykolog men vet att börjar jag väl g...

Av Sofie - 3 mars 2014 11:02

Helt sanslöst hur trött jag kan vara. Skulle kunna sova 24 timmar om dygnet utan problem. I förrgår hände något läskigt. Hade nattat Jaxon och skulle väl resa mig ur sängen.. Vaknar helt plötsligt upp på golvet, vet inte hur länge jag legat ...

Av Sofie - 26 oktober 2013 08:54

Nu är vi Enköping hos Camilla :) Jax röjer på som aldrig förr ;) Förstår inte hur ungen orkar.. Man blir trött på att bara se på ;) Nu får han lekbesök av Julia också :) Tjohej! ...

Av Sofie - 21 oktober 2013 12:54

Här får ni tips om en sida med Lyxiga sexleksaker.  Varför satsa på billigt skit?    Man får ju vad man betalar för.    www.lyxigasexleksaker.se   Det är enkelt att beställa, man får ett diskret paket så ingen kan lista ut vad som kan ...

Av Sofie - 20 oktober 2013 20:58

Det är tur att man festar så pass sällan som man gör, men my god..    Somnade väl runt 5 inatt, tur att man hade snälla människor som tog hand om en i dimman då jag inte alls mådde bra där ett tag, men det var självförvållat. Snurrigt var det i...

Buzzador

Presentation


Hårdrockande morsa på snart 31 år, ensamstående med sonen Jax, bloggar om lite allt möjligt.
Gjorde en Gastric bypass 12/6 i år. Fräckheter,svordomar och skadad humor kan du säkert få se här ;)
Bloggar dock väldigt sällan nu för tiden, och säger allti

Senaste inläggen

Expose

Splinx

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Gästboken

Fråga mig

9 besvarade frågor

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

*

Creeper

Klick me ;)

;)

Bloggportalen

Tourn


Ovido - Quiz & Flashcards