-Sax och Jax-

Direktlänk till inlägg 27 februari 2011

- Flytten avklarad.

Av Sofie - 27 februari 2011 22:28

Ja äntligen bor jag i min lägenhet i Hammarby, Sweet !

Mysig lägenhet, iaf nu när jag börjar komma i ordning. 


I torsdags kom Lea :) 

I fredags kom resten av ligan. 

Petro,Camilla(+Lennea) Kim,Patrik(+lilla Rasmus),Jörgen.

En redigt kaos-aktig flytt, hade bara tur att Kim och Patrik kom med släpet för alla lastbilar på mackarna var ju fullbokade en månad innan redan.. :S 

Först tömma förrådet hos farsan, sen hämta sofforna i Haga, sen hämta hylla och lite annat + tv i Gideonsberg och sen Ikea mitt i allt. 

Sist blev ett lass från morsan, så då var jag kvar hemma och fixade maten medans.. 

Blev en sen middag, och en ännu senare fika efteråt. 

Hann ju inte med att göra tårta, så en sån fick köpas. 

Blev en sväng till Ikea för att köpa alla småprylar som fick plats i bilen.

Camilla åkte och handlade åt mig medans jag var på Ikea(för andra gången) och köpte säng och köksbord. Guld värt. 

Har aldrig varit så stressad i hela mitt liv, kutade omkring som en skållad vet-inte-vad.. Och mitt i allt skulle jag svara i telefon när ALLA ringde nästan samtidigt.. Blev nästan för mkt där ett tag.. 


På lördagen när jag och Lea vaknade till liv i en varsin soffa så kunde jag knappt röra mig.. Fyfan vad ont jag hade.. Det där jävla foglossningsbältet kan ju slänga sig i väggen någonstans.. Det ska väl knappast bli värre innan det blir bra av ett sånt? 


Men ändå orkade vi ta oss till Erikslund, till Biltema och Willys.. Var tvungen och köpa antennsladd och skruvar.. Men köpte dessutom FEL skruvar så det hjälpte ju inte alls..


På kvällen blev det svulla med Chips och Dip till Mello. 

Nicke Borg, nom nom. Tur att han gick vidare för resten var inge vidare.

Och vad hade Bengtzing på sig? Såg ut som ett påskkyckling.. Haha. 


Idag fick vi ihop stringhyllan iaf, dock inte ena "korset" som ska sitta bak och hålla ihop hyllan så den är lite vinglig nu men det fixar sig imorgon. 

Möbleringen är jag ICKE nöjd med.. Men vardagsrummet är felkonstruerat ju.. Balkongdörren hade gärna fått flytta sig en meter åt vänster.. 

Så nu har jag båda mina soffor mitt emot varandra, med matta och bord emellan.. 

Ska fota sen så fort jag fått i ordning helt här hemma. 


Ska iaf inviga bingen idag, då jag sovit på soffan 2 nätter, väldigt sköna att sova i :) 

Köket börjar likna något nu, hallen är klar.. Och sovrummet med, mer eller mindre.

Bara lådor som ska packas upp, checkas, ställas i förrådet och att få upp tavlor. 


Nu blir det smågreja lite till innan det är dags att sussa kudde. 


TACK TILL ER ALLA SOM HJÄLPTE TILL MED FLYTTEN!

OCH TACK TILL SANNA FÖR HYLLA+TV OCH GARDINER M.M


Puss Hej !

 
 
Ingen bild

Matilda

28 februari 2011 00:33

Välkommen till Västerås då:) nu när du har eget o allt! :) men fnissar varje gång de står i Hammarby, i gidionsberg och i Haga ;) Patrik har/hade samma problem men som en riktig inföding säger man på Hammarby gidde Haga osv. Hehe bara en liten parentes bara ;p

Sofie

28 februari 2011 16:03

Tack tack :)

Haha, fast jag tycker ju att i låter bättre än på.. Man säger ju inte att man bor PÅ Västerås :P

 
Ingen bild

pandan

28 februari 2011 01:10

så lite så :) svulla o fixa lägenhet o sova som en gud i en soffa de va jag uppskattar som tack!
håller med.. bentzing såg ut som en dansande påsk kyckling ! å nån annan såg att en karl under hade d blivit åka av på scenen O_O
resten vettefean.. LasseStefans låt lät plagiat på en låt som icke vill komma ut på denna tunga än !
svulla mera nångång ?? dock ska jag se till att icke bo med mobilen.. iaf göra ett tappert försök !

Sofie

28 februari 2011 16:02

Hehe lugnt, du är välkommen när du vill :) Var bara trevligt att ha dig här några dagar.. Jag lär ju inte ta mig så långt direkt nu heller.. :S

 
Ingen bild

Sanna

28 februari 2011 10:01

Varsågod! Det var så lite! Hoppas du blir nöjd med ditt nya hem! :)

Sofie

28 februari 2011 16:00

Toknöjd :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 14 mars 2014 17:38

Finner inga ord för hur mycket otur jag jag har haft här i livet när det gäller det mesta.. Många vet det mesta men ingen vet allt som jag går och bär på. Egentligen tror jag att jag skulle behöva gå till en psykolog men vet att börjar jag väl g...

Av Sofie - 3 mars 2014 11:02

Helt sanslöst hur trött jag kan vara. Skulle kunna sova 24 timmar om dygnet utan problem. I förrgår hände något läskigt. Hade nattat Jaxon och skulle väl resa mig ur sängen.. Vaknar helt plötsligt upp på golvet, vet inte hur länge jag legat ...

Av Sofie - 26 oktober 2013 08:54

Nu är vi Enköping hos Camilla :) Jax röjer på som aldrig förr ;) Förstår inte hur ungen orkar.. Man blir trött på att bara se på ;) Nu får han lekbesök av Julia också :) Tjohej! ...

Av Sofie - 21 oktober 2013 12:54

Här får ni tips om en sida med Lyxiga sexleksaker.  Varför satsa på billigt skit?    Man får ju vad man betalar för.    www.lyxigasexleksaker.se   Det är enkelt att beställa, man får ett diskret paket så ingen kan lista ut vad som kan ...

Av Sofie - 20 oktober 2013 20:58

Det är tur att man festar så pass sällan som man gör, men my god..    Somnade väl runt 5 inatt, tur att man hade snälla människor som tog hand om en i dimman då jag inte alls mådde bra där ett tag, men det var självförvållat. Snurrigt var det i...

Buzzador

Presentation


Hårdrockande morsa på snart 31 år, ensamstående med sonen Jax, bloggar om lite allt möjligt.
Gjorde en Gastric bypass 12/6 i år. Fräckheter,svordomar och skadad humor kan du säkert få se här ;)
Bloggar dock väldigt sällan nu för tiden, och säger allti

Senaste inläggen

Expose

Splinx

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Gästboken

Fråga mig

9 besvarade frågor

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

*

Creeper

Klick me ;)

;)

Bloggportalen

Tourn


Ovido - Quiz & Flashcards