-Sax och Jax-

Alla inlägg den 9 april 2013

Av Sofie - 9 april 2013 20:10

Och stressigt. 

Igår hämtade jag Jax på dagis och knatade sen hem till morsan då vi skulle sova där så jag slapp gå dit idag på morgonen.. (morsan o mormor skulle va barnvakter) över dagen. 

Kommer hem till morsan och mormor tyckte att Jax såg lite hängig ut.

Efter några timmar small det till och han hade rejäl feber och nå sjukt läskig hosta, aldrig hört en hosta som låter sådär. Hemskt. 


Ringer 1177, började nästan stamma för jag kom fram på en gång, haha. Var inte beredd på det. 

MEn dom sa iaf att vi skulle åka till Akuten direkt där. 


Snälla Jimmy fick rycka ut som chaufför :D Taaack min vän! :) 

Tog väl nån timme innan vi fick träffa sjuksköterska, räckte med en enda hostning från Jax så hörde hon direkt att det var Krupp, eller ja, falsk krupp.. Same shit.

 Lyckan som uppstod när herrn fick en Piggelin var ju maximal efteråt. 

Vi fick vänta en timme till, skulle träffat läkarn men eftersom dom ändå redan sagt vad det var så fick en undersköterska lite Ventoline att inhalera.

Det var ju poppis, eller inte. 

Stor jävla slang framför käften som det rykte ur, Jax var inte imponerad. ;) 


Blev en sjuktaxi hem till morsan igen, Jax somnade så fort han la sig. 

Inte jag dock, tidigare på dagen hade jag legat på golvet och Jax försökte klättra på mig och klämmer in ett knä i nån punkt/nerv i ryggen. Så jag fick inte sova mkt inte,kunde knappt röra mig. 


Imorse var det bara att kliva upp, sjukhusbesök, eller infoträff inför operationen. 

Det blir en GBP istället för DS nu iallafall, förhoppningsvis INNAN sommaren. 

Jag hoppas verkligen på det, vill få det överstökat nu. 


2 ½ timme lyssnades det på Läkare, Kurator, Dietist och Sjukgymnast.


Efter det var slut hade jag två timmar att slå ihjäl innan det var dags för en sväng till Arbetsförmedlingen, blev ju inte klokare av det besöket direkt. :S 


Sen tillbaka hem till morsan, äta en tårtbit och få lite käk i magen tills det var dags att knata hem med den onda ryggen. Morsan fyller ju år idag så hon fick ju fira den med att vara barnvakt.. 


Peace


Buzzador

Presentation


Hårdrockande morsa på snart 31 år, ensamstående med sonen Jax, bloggar om lite allt möjligt.
Gjorde en Gastric bypass 12/6 i år. Fräckheter,svordomar och skadad humor kan du säkert få se här ;)
Bloggar dock väldigt sällan nu för tiden, och säger allti

Senaste inläggen

Expose

Splinx

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Gästboken

Fråga mig

9 besvarade frågor

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

*

Creeper

Klick me ;)

;)

Bloggportalen

Tourn


Ovido - Quiz & Flashcards