-Sax och Jax-

Alla inlägg den 16 januari 2013

Av Sofie - 16 januari 2013 13:31

Nu kommer jag få sitta hela kvällen med marknadsföringsprojektet bara för jag suttit och gjort massa annat. 


Fick helt plötsligt för mig att göra en ny header till bloggen, den får duga för tillfället.. 

Borde sätta mig med marknadsföringsprojektet som ska lämnas in på fredag. 
Har tur som "slipper" ha praktik i 4 veckor, eftersom jag varit sjuk så mkt så behöver jag plugga in allt jag missat dessa sista 4 veckorna i skolan så det känns bra att få med allt på intyget vi får sen, sweet! 

Ska dessutom skriva en uppsats om "Hur man kommunicerar med olika sorts människor" just som säljare. 

Även om jag fått en del gjort idag ändå, men har nog enklare för att jobba kvällstid bara för att jag känner mer press då, jag jobbar fan bäst under stress. 

Sjukligt trött, igår började jag hosta också och jag hoppas att det inte är något som tänker hålla sig.. 

Imorrn Akademiska igen  :D Yaaay! 
Fredag blir det lunch med hela klassen nere på stan på pengarna vi tjänat ihop under tiden vi höll i kiosken på Lernia. 


Nää jobba på en stund till innan Jax ska hämtas på dagis :)

Av Sofie - 16 januari 2013 10:12

Laila Bagge, vilken idiot! 
Läste jus hennes blogg där hon gnäller över att en tiggare hade en telefon och svarade i medans han satt och tiggde på kungsgatan i Sthlm. 


Men jaha?

Lite kan man ju kolla upp innan man yttrar sig, det finns faktiskt insamlingar till hemlösa gällande telefoner. 
Även om man är hemlös så har man väl rätt till att kunna ringa sin familj? 


Citerar " Gissa om jag tappar hakan när den ” hemlösa” mannen tar fram en mobiltelefon som ringer och svarar i den!!! Vem fan har råd med en mobiltelefon om man är hemlös och sitter i och tigger på gatan??? Om man har råd att ha en mobiltelefon så känns det inte direkt trovärdigt att sitta med knäppta händer och be om pengar på sina bara knän med en skylt där det står hemlös! Och vem var den andra personen som han pratade med? Uppenbarligen så hade den personen också en telefon, det verkar vara ganska välbärgade ”hemlösa” som vi har här i Sverige…

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article16076232.ab


Varför antar Laila att den hemlöse MÅSTE prata med en annan hemlös? Förstår inte logiken där. 

Tror inte hon att man som hemlös har andra vänner än andra hemlösa? 

Du kan aldrig veta vad som gjort en människa hemlös, det finns så många olika anledningar till att det händer.

Skäms på dig Laila som dömer en stackare bara för han svarar i telefon. 


Hade den hemlöse kanske suttit och surfat på en iPhone5 så kan jag gå med på hennes blogginlägg men inte av att snubben svarade i sin telefon, kan ju ha varit någon myndighet som ringt.. 


Kändisar tror sig veta så mkt, yttra dig inte om du inte kan stå för det för nu har du gjort många upprörda. 


Over and out

Buzzador

Presentation


Hårdrockande morsa på snart 31 år, ensamstående med sonen Jax, bloggar om lite allt möjligt.
Gjorde en Gastric bypass 12/6 i år. Fräckheter,svordomar och skadad humor kan du säkert få se här ;)
Bloggar dock väldigt sällan nu för tiden, och säger allti

Senaste inläggen

Expose

Splinx

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Gästboken

Fråga mig

9 besvarade frågor

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

*

Creeper

Klick me ;)

;)

Bloggportalen

Tourn


Ovido - Quiz & Flashcards